12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomb

Alle bestanden in prullenbak

Al werkend op mijn Mac Mini werd er plotseling een schermpje opgestart bij het legen van de prullenbak. Er werden zo’n 300.000 bestanden in een map geplaatst die vervolgens in de prullenbak werden gezet. Ik heb deze map laten staan en durf mijn prullenbak niet te legen omdat ik niet weet wat mij te wachten staat. Ben bang al mijn bestanden en programma’s weg te gooien.
    Het bovenstaande gebeurde nadat ik in mijn Gmail een onbekend mailtje had geopend, is mijn Mac soms gehackt ?
    Wat nu te doen?

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Tomb

De gehele inhoud van de harddisk, programma’s,Url’s,bladwijzers etc , ge woon een kopie van mijn harde schijf.

Bijdrager
    Pier

Lijkt er op dat je een trojan of een kwaadwillend script hebt geopend. Ik hoop dat je een Timemachine backup hebt, dat is de makkelijkste optie om alles terug te zetten.

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je soms je wachtwoord ingevoerd toen je het mailtje opende.

Voor zover ik weet kan een simpel script niet zomaar bestanden verplaatsen.

Tip: voer alleen je wachtwoord in als je precies weet waarom.

Bijdrager
    Oppie
    Pier op 05 april 2011

Lijkt er op dat je een trojan of een kwaadwillend script hebt geopend.

Lijkt me sterk. Minder sterk lijkt het me dat TS het zelf heeft veroorzaakt.
    Ik ken wel enkele scenario’s om dit te bewerkstelligen; oplossen is wat moeilijker.

Bijdrager
    Tomb

Nee ik heb geen wachtwoord ingevoerd, het enige wat ik zelf kan bedenken is het mailtje wat ik heb geopend heb ik alleen gelezen verder heb ik niets mee gedaan, wat kan ik met het mapje met bestanden doen het staat nu ik de prullenbak ,als ik het weggooi loop ik dan het risco om de inhoud van de harde schijf wegtegooien, wie weet raad ??

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Oppie

Zet terug? Toch wel: maar dan niet voor alle bestanden tegelijk, wel voor elk bestand afzonderlijk (onder rechtermuisknop).

Bijdrager
    Tomb

OSX werkt nog wel zonder problemen dat is het vreemde.

Inactief
    Anoniem

Bijdrager
    Tomb

kan geen antwoordt op je vragen geven omdat ik momenteel in het buitenland zit en geen toegang tot deze Mac heb

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.