One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » Alle apps zijn grijs na iOS 11 update

Alle apps zijn grijs na iOS 11 update

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 21 september 2017 #

Zoals de titel al zegt: Alle niet-Apple apps zijn grijs na de update naar iOS 11. Kunnen niet geopend worden, niet gedownload worden, niets. Zowel vanuit de Appstore rechtstreeks of via ‘Mijn aankopen’ werkt het niet. Steeds worden ze gedownload, maar daarna verschijnt de melding “App downloaden niet mogelijk” en worden ze weer grijs. iCloud al uit- en aangezet, uit- en ingelogd in de Appstore helpt ook niets. App verwijderd en opnieuw downloaden dan? Nee, ook onsuccesvol. Volgende poging: DFU reset en de backup terugzetten die net voor de update gemaakt is. Ook geen succes. Probleem blijft bestaan.

Device: iPhone 6

Iemand nog een suggestie die ik over het hoofd heb gezien?

[UPDATE]
Nogmaals DFU reset geprobeerd en krijg nu verschillende error codes:
0xE800000C
0xE8000013
0xE8000003

Ik heb al diverse USB kabels geprobeerd (had ergens gelezen dat het een verbindingsprobleem zou zijn) maar ook dat biedt geen soulaas.

Profielfoto van vuurvreter

vuurvreter op 21 september 2017 #

En een schone installatie?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 21 september 2017 #

Hetzelfde euvel. Kan geen apps downloaden. Zowel totaal onbekende apps en apps uit de cloud lukken beide niet. De enige apps die werken zijn de apps die standaard met iOS 11 meegeleverd worden. :-(

Omdat er morgen weer met de iPhone gewerkt moet worden (zakelijk) heb ik maar de ispw van IOS 10.3 teruggezet, en dat verloopt vlekkeloos. De apps downloaden gewoon prima.

Profielfoto van vuurvreter

vuurvreter op 21 september 2017 #

Bijzonder!!8-O

Profielfoto van Joid

Joid op 22 september 2017 #

Update via iTunes gedaan of OTA? Ik raad nog altijd iTunes aan ipv OTA.

Profielfoto van Melle

Melle op 22 september 2017 #

Ik raad altijd niet updaten aan.

Profielfoto van Maurits

Maurits op 22 september 2017 #

Is er een MDM server in het spel? ik zie met iOS 11 iets soortgelijks, maar bij mijn iPad (die aan de Profilemanager hangen) dat na een paar seconden (soms een minuut) de app’s hun echte kleur krijgen. Dat gebeurd tegelijk met het installeren van de Apps (uit VPP) die toegewezen zijn via de Profile Manager.
Mijn vermoeden is dat iOS 11 ook elke ‘standaard’ app eerst checked met het VPP programma, en/of checked met de MDM of deze apps gestart mogen worden.

Nog niet uitgeprobeerd met niet-managed ipads

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 22 september 2017 #

Ben je ingelogd met het juiste AppleID of zijn deze apps mogelijk aangeschaft op een andere account dat je vroeger via Family Sharing hebt gekregen.

Iets in die richting misschien?

Profielfoto van Betatester

Betatester op 22 september 2017 #

Hoe zet je je iPhone terug naar iOS 10.3.3?

Profielfoto van koen

koen op 22 september 2017 #

Grappige vraag van iemand die zich @betatester noemt. :lol:

Betatester op 22 september 2017 #

Bedankt voor je nuttige reactie @koen.
[opmerking verwijderd door moderator: past niet binnen de sfeer die we hier willen houden]

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door Profielfoto van Night Night.
Profielfoto van Night

Night [moderator] op 22 september 2017 #

Komop heren, houdt uw fatsoen.

Een iDevice kun je terugzetten naar een eerdere versie iOS (mits door apple nog ondersteund) d.m.v. het downloaden van het betreffende .ispw bestand. Voor meer info: zie https://ipsw.me

[off-topic]
Je kan auto’s testen, en daar verstand van hebben. Dat wil niet zeggen dat je van het telen van aardbeien en testen van verschillende bestrijdingsmiddelen verstand hebt. @koen maakt hier echter wel overduidelijk een grapje, @betatester, dat had je vast zelf ook wel in de gaten.
[/offtopic]

@shmoo: Alle op deze telefoon staande gegevens zijn altijd slechts aan één Apple-(store)-ID gekoppeld geweest. OTA(Wifi) of installatie via iTunes (bekabeld) maakte overigens ook geen verschil.

Ik vind het zelf ook supervaag. Wat me ook opviel was dat erin iOS11 ineens een paars lijntje van ong. 4 cm breed op ong. 1 cm van boven te zien was tijdens het opstarten. En in iOS10 nergens last van.

Profielfoto van koen

koen op 23 september 2017 #

Betatester op 22 september 2017

Bedankt voor je nuttige reactie @koen.
[opmerking verwijderd door moderator: past niet binnen de sfeer die we hier willen houden]

8-O

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door Profielfoto van Night Night.

Betatester op 23 september 2017 #

Zijn het 32 bits apps?

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 23 september 2017 #

Ook die zijn (bij mij) niet grijs.

Profielfoto van rbsoen

rbsoen op 02 oktober 2017 #

Hier ook met een iPhone SE In eerste instantie kon ik de Apple apps ook niet meer openen maar na een complete reset en het terugzetten van de back-up doen die het allemaal wel. Maar alles uit de app store doet het niet. Ook nieuwe apps zijn niet meer mogelijk. Vreemd en erg onhandig.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 02 oktober 2017 #

Nee het zijn allemaal apps, die gewoon standaard in de App Store staan (dus 64-bits)

Over dit topic

Gestart op 21 september 2017 door Night

Laatste reactie door Night

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?