4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    wendee

[Opgelost] alle accounts mail offline – recent osX geupdate naar 10.13.4

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren alle updates even gedaan op m’n iMac. Dus OSX en overige software van Apple. Daarna ook Adobe CC nog even geupdate.

Nu open ik mijn mail, die 4 accounts bevat (gmail maar ook van mijn werk dus een @bedrijfsnaam.nl) en alles staat op offline.

De melding bij het online zetten was dat ik m’n wachtwoord moet invoeren, maar dan komt er dit in beeld ‘controle van accountnaam of wachtwoord mislukt’.

Ik heb al bij 1 van de accounts gekeken of de settings goed zijn, maar die zijn volgens mij goed. Wachtwoord werkt ook (op m’n telefoon werkt alles prima).

Ik heb elder gelezen om je account weg te gooien, herstarten en dan weer aanmaken, maar dat durf ik niet zo, als je je account wil weggooien (linksboven appeltje –> systeemvoorkeuren –> accounts en dan account aanklikken en op – (min) klikken. Maar dan komt de melding dat alles van dat account wordt verwijderd. Dus ben ik mijn mailtjes kwijt. Of in geval van IMAP moet ie alles opnieuw inlezen. Zit ik ook niet op te wachten.

Iemand een idee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    pruus

Bij Gmail wordt gezien dat bij sommige updates van Siërra, dat het een nieuw systeem is, en dan moet je opnieuw inloggen. Wachten tot het scherm verschijnt waarin je het wachtwoord moet invoeren van een account. Bij een bedrijfsadres is dat ietwat vreemd. Kun je de mail nog wel op je iPad etc. lezen? Soms worden dingen niet helemaal goed gesynchroniseerd. Vervelend.

Moderator
    Night

Staat dit notoire vinkje er toevallig? Even weghalen, álle account-instellingen controleren en opnieuw proberen.

Bijdrager
    wendee

Bedankt voor de hulp, inmiddels werkt het weer. Geen idee waarom nu wel. Ik heb wel eerst m’n wachtwoord van gmail en 1 bedrijfmail gewijzigd.

Vervolgens deed gmail het weer, programma Mail gesloten en weer geopend (had ik daarvoor ook gedaan zonder resultaat) en na het invoeren van de nieuwe wachtwoorden, maar bij sommige boxen het oude wachtwoord ingevoerd (waar ik het wachtwoord niet van had gewijzigd) en ineens doet alles het.

Vreem, maar blij dat ie het weer doet:-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.