3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    foxtrot_28

All postbussen van mail (dus ook mappen op mijn mac) verhuizen naar andere MAC

Hallo,

Ik wil een schone installatie op mijn mac pro doen, ik alle mail’s in de nieuwe installatie zien. ook de berichten die ik in mappen van mail heb gezet.

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen, liefst met behoud van huidige map-indeling.

Ik heb nu Mojave 10.14.3

Bijdrager
    FRANKSLUIS

Met IMAP werkt dat probleemloos. Bij POP niet.

Bijdrager
    lord anubis

heb je Post-NL op tijd gewaarschuwd voor de verhuizing?

Weet niet of dit DE manier is maar wel al paar keer zo gedaan.

Eerste mail app uit zetten. Anders als je aan het kopieren bent en er komt mail of je klikt een email open is de onder liggende structuur veranderd tijdens het kopiëren.

Eerst de nieuwe mail.app 1 keer gestart, gelijk uit. Niets instellen. Heeft dan een map structuur gekregen

Daarna de verdere top mappen en enkele flink gevulde sub mappen onder de mail map aangemaakt/toegevoegd in de zelfde structuur zodat ze zeker de juiste privileges hadden. Op deze manier kan ik dan ook alles in delen kopiëren. Wel kopieren naar de juiste mappen. Liever zo dan halverwege dat het stopt en dat je opnieuw moet beginnen.

Ben van boven begonnen tot klaar, met finder info gekeken of de mappen overeen komen.

Ik gebruikte wel de ene keer de terminal en andere keer gewoon de finder door de map te sharen.

O ja en een keer via ChronoSync gedaan omdat ik wilde door werken en geen zin had om te wachten. Duurt wel langer. Uit eindelijk moet je toch mail uit zetten en uit laten synchroniseren.

Op deze manieren de gehele inhoud van de mail map gekopieerd naar het nieuwe account in de mail map.

Klaar? Dan mail starten zonder netwerk. Misschien niet nodig, maar zo gauw mail een account vind gaat het mail ophalen, terwijl het misschien nog bezig is met omzetten.

Had zelf mail preferences niet mee gekopieerd, maar heb de instellingen opnieuw ingesteld.

Even beide een dagje het oude systeem bewaren totdat je zeker bent dat het allemaal lekker werkt.

HTH

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.