6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    d.kranen

Alineastijlen in PAGES

Beste forumgenoten,
    Als ik een Wordbestand open in Pages dan zou ik graag zien dat die alineastijlen verschijnen zoals ik die ook in mijn sjabloon heb ingesteld.
    Is dat in te stellen?

Bijdrager
    d.kranen

Iets duidelijker misschien: is in te stellen welke alineastijlen er standaard geopend worden?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je een document opent, worden de stijlen gebruikt die in dat document staan; importeren van een Word-document in Pages is niet anders in dat opzicht dan een Pages-document openen in Pages. Je kunt niet automatisch bij het openen stijlen laten vervangen door de stijlen uit een ander document of sjabloon.

Bijdrager
    d.kranen

Dank je Jakko!
    Ik had een kleine hoop dat er iets aan te doen zou zijn. Nu moet ik steeds zo’n tekst kopieëren naar een sjabloon.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je zult het denk ik met de hand op moeten lossen, wat kan door inderdaad de tekst naar een nieuw document te kopiëren en dan bijvoorbeeld de ongewenste stijlen één voor één te verwijderen zodat Pages vraagt door welke je ze wilt vervangen.

Alles in één keer zal waarschijnlijk met AppleScript kunnen, maar ik heb op het moment geen zin om uit te zoeken hoe:)

Bijdrager
    d.kranen

Nou dat nieuwe document is een sjabloon waarin precies die stijlen staan waaraan ik de voorkeur geef.
    Nogmaals bedankt Jakko, tot de volgende keer!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.