7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroenrhr

Alice internet OSX 10.6

Hoi, net een nieuwe macbook pro gekocht.

Kan alleen Alice internet er niet opkrijgen. Had ook al problemen met mijn Imac 10.4. Dat werkt nu een aantal maanden.

Heeft iemand suggeties hoe ik mijn macbook pro op het internet krijg?

Bijdrager
    Pieterr

Vertel nog even wat je allemaal aan netwerkhardware hebt.
    Alice modem?
    Router?
    Typenummers etc.

Bijdrager
    Jeroenrhr

Heb 2 kastjes van Siemens. De 1 is voor WLAN bridge. De andere staat Siemens plus, is voor adsl.

Wat vorige keer het probleem was dat ik een pppoe verbinding moest maken. Heb toen handmatig de ip adressen moete invullen. Dit heb ik nu weer geprobeerd, echter is het net iets anders dan op de imac.

Het lijkt alsof de airport connectie maakt en de pppoe niet.

Kan je hier wat mee? Heb het al gegoogled, veel mensen schijnen problemen met Alice te hebben.

Bijdrager
    Dorkiban

Nou, dat kun je wel zeggen. Ik heb het opgezegd na 5 weken geen internet. Echter, ik denk niet dat dit voor jou zo is. Heb je nog wel internet op een andere computer? En Alice geeft toch geen Siemens modems?

Bijdrager
    Jeroenrhr

Ja, op de Imac werkt het goed. Het zijn al oude kastjes van Siemens. Die hebben we er toen bij gekregen.

Het was al een goede de vorige keer. Wordt er wel een beetje moe van.

Bijdrager
    Dorkiban

Met PPOE zou j eeigenlijk niets te maken moeten hebben als je er een router aan hebt hangen. Wat staat er bij je werkende Imac onder System preferences/Network/Airport/Advanced/TCP/IP?

Je kunt deze dan overnemen in je nieuwe computer, maar het IP adres (als je dan handmatig hebt gedaan) 1 cijfer hoger of lager dan de imac…

Bijdrager
    Jeroenrhr

Werkt ook niet. Heb inmiddels gebeld met de hotline. (Woon in Duitsland).

Ze gaan mij nieuwe kastjes sturen. Maar weet niet of dat dan wel help.

Mocht iemand toch een goede oplossing hebben, ik hoor het graag.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.