10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Vodka

Alice (Glasvezel) met Airport Extreme, wifi = onbetrouwbaar

Al geruime tijd internet (en bel) ik via Alice, echter de laatste tijd word ik geconfronteerd met een zeer lage draadloze snelheid en wegvallende draadloze verbinding. Bedraad gaat het wel goed.

De situatie is alsvolgt:

Alice glasvezelmodem is direct aangesloten op de Airport Extreme.
    Via Ethernet is op de Airport een Mini aangesloten, op deze Mini werkt internet goed
    Via WiFi zijn twee Macbooks aangesloten, op deze Macbooks is internet soms snel dan weer traag en dan weer helemaal weg.

Deze situatie is van de laatste twee weken, daarvoor heeft het altijd goed gewerkt.
    Met een ander draadloos modem heb ik dezelfde problemen.

Al geprobeerd
    – Airport opnieuw configureren
    – Ander modem gebruiken (Airport Express)
    – Ander kanaal voor het draadloze
    – Storingsonderdrukking
    – Alice modem reset

Verdere info:
    – Leopard 10.5.6
    – Laatste firmware versie voor de Airport
    – WPA2 beveiliging
    – Afstand Airport Extreme – Laptops is hooguit een paar meter, geen obstakels er tussen.
    – Ik gebruik Open DNS

iemand?

Bijdrager
    sandermj

Hmm, raar.
    Heb hetzelfde probleem met Alice Glasvezel, maar dan met simpel sitecom wireless routertje.
    Wifi valt soms helemaal weg, pas na resetten kan ik er weer op. Gebeurd 1 a 2 keer per dag. Heb het idee dat het komt als ik iets groots download of upload, maar ben daar niet helemaal zeker van
    Was al van plan een betere router te kopen. (op zich zowieso slim, kan ik eindelijk echt van glasvezel snelheid genieten)

Inactief
    Anoniem

ik heb de laatste tijd ook problemen gehad met me airport
    ik heb weleens waar geen alice, maar bij mij hielp het om de airport te herstellen
    dus oude firmware er weer op en nieuwe firmware opnieuw “instaleren”
    nu draait hij weer perfect!

Bijdrager
    ram0n

dag
    ik had dat ook met alice
    heeft inderdaad te maken met downloaden.
    Na uiteindelijk wat gezoek op internet kwam ik tegen dat je in de modem van alice iets moest veranderen.

Nu houd ie het ongeveer een weekje vol en dan ff stroom van het modem af enz enz…

via google kwam ik er dus op dat je iets moest veranderen in het modem van alice zelf…helaas weet ik niet meer de exacte zoekfunctie:(

succes:)

Bijdrager
    Vodka
    ”ram0n”

Na uiteindelijk wat gezoek op internet kwam ik tegen dat je in de modem van alice iets moest veranderen.

Oké, iets aanpassen in het glazvezelmodem? Aan welke categorie moet ik dan denken?

Bijdrager
    ram0n

inloggen..
    een password opgeven en instellingen veranderen.
    instellingen opslaan..en klaar:)

Bijdrager
    ram0n
    Bijdrager
    Vodka

Ik heb geen ADSL via Alice, maar een glasvezel verbinding. Ik heb dus geen ADSL-modem, maar een glazvezel-modem.

Bijdrager
    ram0n

ok dus dit is allemaal niet van toepassing?
    sorry hoor 8)

succes veder

Bijdrager
    Vodka

Weekje verder …

Het zou wel eens aan de nieuwe firmware van de AEBS kunnen liggen, ik las er in het officiële apple-forum een aantal draadjes over. Ik ga proberen of een downgrade terug naar 7.3.2 het probleem oplost.

Wellicht ook een downgrade van Airport Utility app op de macbooks, weet iemand hoe dat moet?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.