5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    rtgrs

Alice (CopperJet 1616-2P), AirPort Extreme en NAT

Alice heeft mij de CopperJet 1616-2P geleverd. “Ja meneer, u krijgt een ethernet-modem.” Maar nee, het blijkt gewoon een router te zijn! Mijn AirPort Extreme krijgt een intern IP-adres en de melding van dubbel gebruik van NAT.

Ik wil dat mijn AirPort Extreme het externe IP-adres krijgt, maar helaas mag en kan de CopperJet niet in brugmodus. Er bestaat wel ZIPB, maar dat werkt erg slecht en moet soms meerdere malen per dag opnieuw ingesteld worden. Soms zorgt ZIPB er voor dat mijn AirPort Extreme het externe IP-adres krijgt toegewezen. Soms…

De poorten 1 t/m 65535 forwarden naar de AirPort Extreme (alle protocollen) werkt ook niet.

Ik wil in 3 Apple-netwerken gebruik maken van Back to my Mac, maar dat is op deze manier onmogelijk.

Wie heeft hier ervaring mee??

Bijdrager
    Pieterr
    ”rtgrs”

Ik wil dat mijn AirPort Extreme het externe IP-adres krijgt, maar helaas mag en kan de CopperJet niet in brugmodus.

Optie 1: De AirPort Extreme in brugmodus gebruiken.

Optie 2: Dumpen die meid!
    [size=9:1e4798df8c]Dat kan toch iedere maand?[/size:1e4798df8c]

Bijdrager
    Zeekomkommer

Kijk even of er misschien bridge firmware bestaat voor dat modem. Even die firmware er op zetten en dan moet het werken. Bij de oudere copperjets kon dat.

Bijdrager
    rtgrs

Bedankt voor de reacties. Ik puzzel nog even verder…

Allied Data, de fabrikant van de Copperjet, zegt het volgende (niet in de lach schieten):

ZIPB is inderdaad nog niet perfect, mogelijk dat e.e.a. in de toekomst door middel van een firmware upgrade nog opgelost gaat worden. Hiervoor is alleen nog geen planning bekend, daar er nog geen opdracht voor is gegeven. Het beste kun je dus een provider hebben die wel bridged verbindingen toestaat. Wij kunnen helaas niet veel meer mogelijkheden aandragen dan eerder vernoemde.

Ja hoor. Laten we een functie toevoegen aan het apparaat dat niet werkt. Staat leuk in de menu’s. Dan denken de klanten dat het apparaat professioneel is. Gevolgd door gegiechel…[/i]

Bijdrager
    DWizzy

Ik wou je naar alice.gebruikers.eu verwijzen, rtgrs, maar ik zie dat je daar je relaas ook al had gepost;)

Ik zou ook Pieterr’s oplossing kopieren: Airport Extreme in brugmodus gebruiken. Zelf heb ik nu een Speedtouch aan mn Alice verbinding hangen omdat Alice me een half kapot modem had gestuurd. Helaas heb ik die nog niet zo kunnen configureren dat mijn lijn ook echt stabiel blijft..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.