4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    karinvrolijk

aliassen maken van bestanden op cd

oohw hoe kan het ik ben zo fan van OSX, maar heb nu al twee dingen die ik nodig heb en niet meer werken. (zie ook toon info venster klopt niet) In OS9 kon je van een cd aliassen maken (zo houden wij bij wat er op welke cd staat) maar het lukt nu niet meer in OSX. Kan wel iets kiezen van een archief aanmaken maar dan geeft hij een foutmeldingen dat ie dat niet kan…. tja. dan maar de hele cd terug kopieren en dan van die map aliassen maken…. dat kan ook weer niet de bedoeling zijn.

Iemand tips?

karin

Moderator
    Strifer

hoezo kun je geen alias maken? ik kan het wel, alleen kan ik natuurlijk niet naar de inhoud van de cd kijken als deze cd niet in mijn macje zit. maar dat lijkt mij logisch. of begrijp ik je nou verkeerd?

probeer eens een progje als deze: http://www.cdfinder.de/

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

of DiskCatalogMaker

Prima progje

Bijdrager
    karinvrolijk

Gelukkig heb ik het gevonden. Als ik namelijk de dingen op de cd aan klikte dan kon ik daar niets mee. Geen alias maken bij archief, maar als ik ze op de cd selecteer en met appeltje+alt sleep naar een map op mijn HD dan maakt hij er een alias van….. tja dat was even zoeken maar het doet nu wel wat ik wil.

Bedankt voor het meedenken!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.