5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    arw

Alias verwijderen

Goedemorgen mede maccers,

Ik heb op mijn mobile me schijf van een map een alias aangemaakt en deze heb ik geplaatst op mijn externe hardeschijf. Ik dacht dat hij hierdoor een kopie zou bewaren maar ben nieuw in de mac werled en dat was dus niet zo. Los daarvan wil ik nu die alias verwijderen van mijn externe hardeschijf maar IK BEN BANG ALS IK DEZE VERWIJDERD DAT HIJ OOK DE ORIGINELE MAP VERWIJDERD OP MOBILE ME immers is het een alias. heeft iemand een idee hoe ik de alias veilig kan verwijderen zodat de map op mobile me wel blijft bestaan ??

Bijdrager
    Hansi2124

In principe is een alias slechts een apart bestandje wat verwijst naar het originele bestand. Dus als je een alias verwijdert, blijft het origineel bestaan.
    Als het goed is zie je nu dan ook nog steeds dat origineel staan op je Mobile Me. Ook als je de alias (die nog extern staat ook) verwijdert…..

Bijdrager
    arw

weet je het heel zeker ?? iemand anders nog ideeen ??

Bijdrager
    arw

Geprobeerd met een klein mapje eerst kopie gemaakt en alias verwijderd syncho aangezet en hij verwijderde hem niet op mobile me dus alles is goed gegaan bedankt voor je hulp !!!

Bijdrager
    HorridCrow

Ja, een alias is dus gewoon een snelkoppeling in Windows-taal.:)
    Als je die verwijdert, verwijder je als het ware alleen de link naar de desbetreffende map, en niet de map zelf.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.