4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mattheus

alias uit navigatie kolom verwijderen lukt niet…

Op mijn ouwe trouwe G4 (Met daarop 10.3.9) heb ik ooit eens een alias van een map in de navigatievenster gezet. Je weet wel, het venster in finder waar programma’s, documenten, films etc. onder elkaar staan. Daar had ik dus ooit eens een map in gezet. Zoals gebruikelijk staat daar dan een alias van die betreffende map. Nu heb ik in een van mijn schoonmaakbuien die map uiteindelijk weggegooid, echter de alias is blijven staan. Nu wil ik ook graag die alias weg hebben… alleen krijg ik dan de melding dat ‘het origineelniet gevonden kan worden’.
    Tja…. iemand een suggestie….

Bijdrager
    iMaclown

Zet de oude map weer terug, of maak hem weer opnieuw, op dezelfde plek en verwijder de alias en dán de desbetreffende map.

Succes ! :)

Bijdrager
    MacAngel

Met de Appel-toets (ook wel command-toets genoemd) ingedrukt de alias eruit slepen.

Bijdrager
    Mattheus

Het was even ‘pielen’ en wat nou uiteindelijk de truc was die het hem deed is mij niet duidelijk, maar het mapje is weg….
    Ik heb inderdaad een nieuwe map aangemaakt met dezelfde naam. Ik heb de Mac enkele herstarts gegeven (hij kreeg zowat een doodschrik, want dat gebeurt nooit :wink: ) en diverse toetscombinatie er op losgelaten totdat uiteindelijk het roemruchte rookwolkje zag verschijnen…

MedeMaccers bedankt voor de tips, ze hebben ongetwijfeld bijgedragen aan de langere levensduur van m’n oude G4.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.