3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Betinker

Alias me.com instellen in Mail

Ik heb een hoofdaccount bij me.com bijvoorbeeld [email protected]
    Deze heb ik toegevoegd in Mail en werkt prima.
    Nu wil ik voor mijn vrouw een alias aanmaken bijvoorbeeld [email protected]
    Maar dit account krijg ik niet ingesteld in Mail. Ik heb de instellingen exact zo ingesteld als bij het vorige e-mail adres. Wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    baziel

Een alias is geen nieuw e-mailadres. Het dient enkel om je eigenlijke me e-mailadres te verbergen in de vorm van een alias. Alle mails die verstuurd worden naar deze alias komen aan in je me-account e-mailadres.

Je hoeft dus geen extra instellingen toe te voegen in Mail. Je kan volgens mij wel een regel aanmaken zodat alle mail die verstuurd wordt naar de alias in een aparte lijst terechtkomt

Moderator
    Strifer

Als je het nieuwe e-mail alias adres ook als afzender wilt gebruiken, dan voeg je het nieuwe adres, gescheiden door een komma, toe aan het e-mail adres veld in de account instellingen van het hoofd e-mail adres van je Mail app. Vanaf dan kun je het afzender adres selecteren bij elke nieuwe uitgaande e-mail (onder de adres en onderwerp balken; je ziet het vanzelf).

Hier zie je een overzicht van hoe je de instelling min of meer moet doen. Het is weliswaar een oude versie van het systeem en Mail, maar het idee/principe is nog steeds hetzelfde. Ik kreeg de versie van OS X 10.6 en 10.7 zo snel niet gevonden: http://support.apple.com/kb/TA23485

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.