4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    diendea

algemeen vraagje over werken met video op externe HD

Even een algemeen vraagje over werken met een externe HD en video:

Als ik met videomateriaal werk in FCP plaats ik mijn videomateriaal op een externe HD en mijn projectfile van FCP op mijn macinthosh HD (de programmaschijf). Is dat het beste of kan je beter ook met je projectfile vanaf je externe HD werken?
    Zodat alles bij elkaar staat?

Of maakt het juist niets uit?

Bijdrager
    roblovemac

dit is wat jij zelf het handigste vind. als jij het niet erg vind om 2 x het zelfde bestand te hebben. een groot nadeel is waneer je externe HD crasht. en deze kans is iets groter dan dat je mac crasht

Bijdrager
    Deceipher

Lijkt me ook nog afhangen of je via usb of firewire werkt. usb is een stuk trager, en dan zou ik de data toch liever op m’n interne hd willen hebben.
    Voor de veiligheid zou ik het na het bewerken e.d. kopieren op dvd en op externe hd, inclusief projectfiles.

Bijdrager
    Mac-@

Ik zet mijn projectfiles altijd op de externe schijf. Als de film klaar is na het renderen zet ik hem dan op mijn interne schijf van mijn Macbook pro. (die is maar 160 gGig groot).

Het hangt helemaal van je eigen voorkeur af maar ik laat het liefste zoveel mogelijk “werk materiaal” op de externe 1 Terra schijf.
    (met E-Sata aangesloten)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.