7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Alfred (Mac) gebruikers aanwezig?

Ik zag op Twitter een bericht voorbij komen dat Alfred versie 4.0 in juni er aan zit te komen. Als je nu Alfred 3 koopt dan krijg je automatisch een upgrade naar 4.

Ik weet dat het programma al heel lang bestaat en dat het een solide productiviteit app is maar zijn hier veel mensen die het gebruiken en waarvoor vooral!?

https://www.alfredapp.com

Bijdrager
    feek

Ik kan niet zonder …..

De basis versie van Alfred is gratis, maar om eerlijk te zeggen de Powerpack is wel echt power.

Ben “Mega Supporter” en krijg dus “Free Lifetime Upgrades”.

Waarvoor ik het gebruik:

• openen van een Project folder in Finder (type p en dan een deel van de projectnaam, klaar)
    • laden van project gegevens (zelf geschreven workflow icm diverse scripts)
    • Openen van diverse sites op basis van 1Password gegevens (WordPress admin, Hosting Admin, Webmail)
    • Openen van huidige folder in iTerm
    • Openen van diverse project gerelateerde takenlijsten (TaskPaper)
    • Bellen van telefoonnummers via mijn mac(handsoff en iPhone)
    • starten programma’s
    • starten macros in Keyboard Maestro
    • en ga maar zo door….

Bijdrager
    Shmoo

Stel je wilt het ook als Spotlight alternatief gebruiken moet je dan nog iets speciaals doen? Of heeft de app veel werk aan het indexeren van de HD ? Het fijne van de Mac is juist dat Spotlight (MDservices of zoiets) dat op de achtergrond doet en je er meestal niet heel veel last van hebt.

Bijdrager
    feek

Nee, niets speciaals. Alfred gebruikt ook de Spotlight database.

Eigenlijk gebruik ik Spotlight nauwelijks. Bestanden zoek ik ook via Alfred, omdat ik bv al weet wat voor type ik zoek (en dan gebruik ik speciale zoek Workflows).  Bovendien is Alfred naar mijn mening slimmer dan Spotlight omdat het ook folders laat zien, waarna je met een pijltje naar rechts meteen een soort folder browser krijgt!

Alfred onthoudt ook je gebruik, waardoor laatst gebruikte items hoger in resultaten komen.

Bijdrager
    Shmoo

Is dit normaal?

Ik begrijp dat het Alfred-hoedje heel erg hipster is maar dit is een beetje doelloos. Een menubalk app met geen enkele primaire functionaliteit dan enkel instellingen raadplegen.  Dat had ook hier gekund.

Bijdrager
    feek

Als het kan, haal ik die menu-items ook zo snel mogelijk weg.

Het zit verstopt, maar je kan het verwijderen:

– activeer Alfred
    – Druk CMD-, voor voorkeuren. Links onderin staat “options”.

Bijdrager
    Shmoo

Super!  Dat is inderdaad wat ik zocht. Beetje verstopt.

Verbazend om te zien tot hoeveel de gratis versie al in staat is. Denk dat ik vanavond maar eens dat Powerpack dinges ga kopen. Drie tientjes voor dit soort software voelt een beetje als alle seizoenen van Breaking Bad illegaal downloaden. 😎

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.