30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    Klaas Geert

Aldi tekentablet

Gisteren op de gok bij de Aldi voor 34,99 een A4!! tekentablet gekocht. Wat schetst mijn verbazing, doet het prima onder OS X. Er zit zelfs een driver bij voor OS 9. Dus zoek je nog een goedkoop tekentablet, op naar de Aldi.

nadelen:

• Helaas is er geen extra software bij om ‘fine te tunen’ zoals bij Wacom, het is puur een vervanger van de muis. Deze software zit er overigens wel voor Windhoos bij. :x

• Mooi is anders. Het ziet er allemaal behoorlijk ouderwets/pc achtig uit.:(

• Waar moet ik nou de rotzooi op mijn bureau laten? Het A6 Wacom tabletje wat ik van werk/school gebruik neemt toch heel wat minder ruimte in beslag. :)

Zijn er meer mensen die zo’n tablet gebruiken? Zo ja, is er software van derden die wel de mogelijkheid geven om snelheid, gevoeligheid, etc. in te stellen. Naar het schijnt is het tablet (Medion) een kopie van een Trust tablet (wat eigenlijk ook weer ergens een aftreksel van is).

Moderator
    Lucas Raggers

– Doet hij het ook met Photoshop?
    – Werkt het met Ink (in system preferences)

Zo ja, dan ga ik kijken of ze er nog eentje hebben.

Bijdrager
    sabine

mmm hij staat niet op de aldi site, morgen maar eens gaan kijken, is best interessant
    oef het is een aanbieding tot 8 oktober want de huidige aanbiedingen zijn vanaf morgen, nu maar hopen dat ie er nog is dus

Bijdrager
    The Photographer

Past ie ook de resolutie van het tablet aan?? net zoals de wacoms dat doen???
    of heeft ie een vaste resoluti van 800*600(wat zo beetje de standaard is) anders ga ik ook eens bij ons in de aldi kijken..

Bijdrager
    Schrijvert

Nou zeg…..

Ik als een debiel naar de Aldi gerend, zijn ze al 6 weken uit het assortiment. Wel jammer………. maar helaas dus.

Als iemand nog een 2de hands Wacom Graphite in de aanbieding heeft hou ik me ook wel aanbevolen trouwens.

gegroet,

Bijdrager
    Klaas Geert
    ”lucasraggers”

- Doet hij het ook met Photoshop?
    – Werkt het met Ink (in system preferences)

Zo ja, dan ga ik kijken of ze er nog eentje hebben.

Zoals boven al aangegeven heb ik hem gisteren pas gekocht en even geprobeerd. I.v.m. rsi klachten wil ik gewoon geen muis meer gebruiken en is een tablet handig. Het tablet van de Aldi is dus alleen een vervanger van de muis. Ink heb ik nog niet geprobeerd en zal ik nog checken, ik zit nu echter op mijn werk. Morgen 8 oktober gaan echter wel de nieuwe aanbiedingen bij de Aldi in. De tabletten zullen ze dan wel weer verwijderen.

In photoshop doet ie het natuurlijk gewoon net zoals je met een muis kan werken. Er is echter geen PenPalette en PenTools zoals met een Wacom tablet.

”The

Past ie ook de resolutie van het tablet aan?? net zoals de wacoms dat doen???
    of heeft ie een vaste resoluti van 800*600(wat zo beetje de standaard is) anders ga ik ook eens bij ons in de aldi kijken..

Volgens mij heeft ie inderdaad een vaste resolutie, dus geen aanpassingen.

Resumerend, in plaats van een muis heb ik nu een (eigen) A4 tablet, het A6 Wacom tabletje wat ik nu gebruik is van school/werk. Extra toeters en bellen zitten helaas niet bij het Aldi tablet.

Nog een klein voordeel, ook al heb je een Wacom A6 of A5 tablet, is dat je er een volledig A4 papier onder kunt leggen om over trekken. Probeer dat maar eens met je A6 Wacom tabletje. Voor de grafische professionals gaat er natuurlijk niets boven een Wacom palet. Niet iedereen heeft echter 200 of 500 euro voor een Wacom tablet.

Wel vreemd overigens dat ze niet bij elke Aldi te koop zijn. Misschien hebben ze een roulerend systeem of zo. Ik hoop niet dat ik iemand blij heb gemaakt met een dooie mus. :oops:

Bijdrager
    SproetS

Ik heb mijn autoradio-cd speler van de Aldi. Volgens mij ook een Medion. Het ding werkt goed en het is fijn dat de cd speler ook mp3-tjes kan lezen (niet die gebakken vanuit iTunes, trouwens.).

Enniewee, ik werk dagelijks met een Wacom. Ik heb een 4kant onder mijn bureau laten uitvrezen en het tablet onder mijn bureau bevestigd. Ik heb dit idee van een vriend van mij. Hij heeft destijds Wacom gebeld. Die hebben een test voor hem gedraaid en geantwoord dat bij de meeste bureaubladmaterialen de kwaliteit van een Wacom gewaarborgt blijft tot 1cm.

Iedereen die bij mij voor het eerst aan het bureau zit ziet verbaast toe hoe ik met een pennetje op mijn bureau zit te krassen en mijn muispunt op het scherm beweegt. Ha Ha! Ik hoef nooit meer paranoide te zijn met koffie en boterhammen en heb een fijn leeg bureau.

Bijdeweg, ik heb het tablet nu zo’n 2 jaar. Ik ken veel collega’s uit de grafische sectoren die zo’n ding al vele jaren langer hebben. Nog nooit kapot. Wel klooien met ADB->USB…

Reken maar eens uit dat zo’n ding dus zo’n 5 jaar mee gaat… Hoeveel kost het je per jaar? Niet zo heel veel, toch?

Bijdrager
    Chris Meijburg

Gaaf idee!

Zou je er iets meer over kunnen vertellen, misschien een foto posten?

Bijdrager
    The Photographer

Ja Sproets, heb je daar een fotootje van. Lijkt me wel een supertof idee… Heb alleen helaas een a5 wacommetje…. 8)

Bijdrager
    Ganymedus

Dat is idd een perfecte oplossing. Ik heb een A3 tekenblad liggen, maar ik loop iedere keer van alles te verschuiven en te verplaatsen.

Kun je trouwens je aldi blad niet met een wacom firmware flashen, of gewoon die software installeren, en kijken wat er gebeurd? Volgens mij is die software gewoon gratis te downloaden op hun site. Het is een poging waard, toch?

Bijdrager
    Bert
    ”SproetS”

Wel klooien met ADB->USB…

Werkt dit dan? Ik heb laatst ergens gelezen dat dit niet werkt i.v.m. het gemis aan juiste drivers en waar zijn de koppelingen tussen ADB en USB te krijgen?
    Ik heb namelijk nog twee Wacomtabletten liggen (A4 en A5) met ADB bussen die ik graag nog zou willen inzetten met OSX.

Bedankt…

Bijdrager
    Klaas Geert
    ”Ganymedus”

Kun je trouwens je aldi blad niet met een wacom firmware flashen, of gewoon die software installeren, en kijken wat er gebeurd? Volgens mij is die software gewoon gratis te downloaden op hun site. Het is een poging waard, toch?

Gewoon de software van Wacom gebruiken gaat helaas niet. :(

Bijdrager
    SproetS

Ik kan wel een fotootje sturen maar dan zie je een leeg bureau. In mijn geval niet echt. Maar dat komt omdat ik zo’n slorder vos ben.

Ik heb mijn eigen bureau gebouwd. Als blad heb ik een glade plaat genomen. Aan de boven kant zit zo’n formika-achtige plastic laag. Want het blad moet wel glad. Zo glad als de bovenkant van het Tablet is het niet. Maar dat vind ik niet zo erg. ik gebruik nog steeds mijn eerste van het setje van penpuntjes…

Die plaat is geloof ik 18mm of zo. Want het moet wel stevig. Vervolgens heb ik op de onderkant van het blad de wacom uitgetekend en ben met mijn beste smile naar de houthandelaar op de hoek gegaan en gevraagd of hij dat vierkant zo’n 10mm wilde uitvrezen.

Hij vond dat pokke werk en ik heb hem er dan ook goed voor betaald.

Plaat op het bureau gezet en aan de onderkant aan één kant een latje geschroefd (kleine schroefjes! Anders zit je door je bureaublad!). Aan de anderekant twee kleine houtenblokjes. Ieder met één klein schroefje zodat je ze kunt draaien. Zo kan je je Wacom heel makkelijk onder je bureau vandaan halen. Het hoeft allemaal niet zo netjes want het is allemaal uit het oog…

Zo leer je op het macOSX forum zowaar een beetje klussen…

Bijdrager
    Schrijvert

Werkt dit dan? Ik heb laatst ergens gelezen dat dit niet werkt i.v.m. het gemis aan juiste drivers en waar zijn de koppelingen tussen ADB en USB te krijgen?
    Ik heb namelijk nog twee Wacomtabletten liggen (A4 en A5) met ADB bussen die ik graag nog zou willen inzetten met OSX.

Bedankt…

Tja…. dat zou ik ook wel willen weten. Zou mijn Wacom A4 nog werken onder OS X… oftewel kan ik van mijn Wacom ADB een USB ding maken???

Bijdrager
    Jlle

Volgens mij hebben de vrienden van Griffin een converter gemaakt
    Griffin i-Mate

Bijdrager
    Zora la rousse

Ik heb nog een iMate (USB <-> ADB) over, voor de liefhebber.

Bijdrager
    Bert
    ”djve”

Volgens mij hebben de vrienden van Griffin een converter gemaakt
    Griffin i-Mate

Dat wist ik al, even goed bedankt, maar heeft iemand ervaring met deze combinatie, dus ‘oude’ Wacomtabletten, Griffin i-Mate (ADB>USB) en juiste drivers?

Groet…

Bijdrager
    Bert

Ik heb inmiddels nagevraagd bij macstuff.nl (leverancier van iMate) en daar werd mijn geheugen bevestigd…

Zoek in Google eens op “wacom adb drivers OSX” en andere combinaties.

ADB drivers voor onder OSX zijn er zover ik weet niet.
    Wil je de tablets onder OS9 gebruiken mbv een iMate, dan kan dat wel.

Downloads:
    http://www.wacom-europe.com/nl/downloads/driver/index.asp

http://www.griffintechnology.com/software/software_imate.html

Faqs:
    http://www.griffintechnology.com/support/imate/index.html

Helaas :(

Bijdrager
    The Photographer

Sproets, Super idee, maar wel een gedoe zeg, ik leg zolang nog wel mijn bordje op zo’n toetsen bord uitschuifplank (geen idee hoe je dat noemt) en gooi me toetsenbord dan wel op de grond…:mrgreen: Het duurt nog wel even voor ik me eigen buro ga bouwen…:P

Bijdrager
    Rub3n

http://aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/OFF08.HTM

komende week weer in de aanbieding, ik kan alleen geen formaat zien, en er ligt een WACOM cd’tje bij!!!

Dus dit zou een goede kunnen zijn?

Nouja, voor 25 € is het zowiezo wel het proberen waard!

Bijdrager
    Yaris

Zie http://www.macminds.net/viewtopic.php?id=1278 over dezelfde aanbieding van een jaar geleden.

Bijdrager
    fatboysmart

Hij lijkt inderdaad erg op deze Wacom, alleen dan zonder merkje… (rechts de Aldi tablet)

Bijdrager
    fatboysmart

Nog even verder gegoogled op ‘Wacom Volito’.

’Helaas niet compatible met Apple Mac computers’…

Het was jammer.

Bijdrager
    Egwene Sedai

aldi heeft wel eens eerder gestunt met een wacom volito.

ik heb aan mn iMac een Wacom Graphire4 XL, I love it

Inactief
    Anoniem
    ”fatboysmart”

Nog even verder gegoogled op ‘Wacom Volito’.

’Helaas niet compatible met Apple Mac computers’…

Het was jammer.

Toch wel…:wink:

-> http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040610095835241&query=wacom+volito

Bijdrager
    Rub3n

er word gezegt dat die aanbieding van toen een pallet-partij was!!!

Ik geloof nooit dat die versie nu de zelfde is!!!

Bijdrager
    d.C.
    ”Rub3n”

er word gezegt dat die aanbieding van toen een pallet-partij was!!!

Op de cd staat anders wel “Volito”. En ik weet het niet… heb dat ding hier al jaren staan (3 jaar geleden voor dezelfde prijs bij Aldi) en vind het ook weer niet zo fijn. Een vriend van me heeft een oude Graphire 2 en die werkt een pak beter.

Bijdrager
    NickBook Pro

Ik heb ooit een wacom “volito” gehad, leek erg op deze, maar is zwart…

die werkte ook alleen met een pc….

Inactief
    Anoniem
    ”Rub3n”

Het gaat over een bedrag van €25… dat is tien keer minder dan een “echte” Wacom kost. Waag gewoon de gok.

Bijdrager
    DrStrange

Pssst, Zakske… de duurtste Wacom Bamboo heb je voor € 152,50 ex btw. Jij kunt beter rekenen dan ik maar 10x € 25,= is volgens mij € 250,=.
    Oja: klikkk.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.