26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Gast
    Anoniem

Alcohol en iPod

Mijn iPod nano wordt, zoals elke iPod snel vies van vingervlekken. Nu krijg je de iPod mooi schoon met 70% gedenatureerde alcohol. Op veel websites staat dat je dat niet mag doen, zonder dat ze daar een reden voor geven….
    Mijn vraag is nu, waarom mag je je iPod niet schoonmaken (buitenkant dan he:wink: ) met alcohol?

Bijdrager
    djrednas

Alcohol bijt aan de kunstof waaruit je iPod is gemaakt met als gevolg dat die bij elke poetsbeurt matter wordt.

Ach ja, ik gebruik voor al mijn apparaten InstaNet (glazenreinegings middel). daar zit ook wat alcohol in maar zeker geen 70%. :lol: Probeer misschien eens met White Spirit of Aceton :lol: (niet doen!)

Bijdrager
    OEPS

Het probleem is eerder die andere 30% die niet verdampt en een aanslag achterlaat. Ik persoonlijk poets mn bril altijd met 100% Ethanol en heb nog steeds goed zicht.

Gast
    Anoniem

Aha, dus toch wel… thanks

Bijdrager
    djrednas
    ”OEPS”

Het probleem is eerder die andere 30% die niet verdampt en een aanslag achterlaat. Ik persoonlijk poets mn bril altijd met 100% Ethanol en heb nog steeds goed zicht.

Ja maar dat is glas en dat is een ander verhaal. Dus naast je Mac staat er een flesje Ethanol voor als je bril vuil is?:)

Gast
    Anoniem
    ”OEPS”

In het lab op school maken wij ook al onze microscopische preperaten schoon met alcohol, daar zit je ook geen aanslag en dat terwijl je door een microscoop kijkt.

Gast
    Anoniem
    ”djrednas”
    ”OEPS”

Ja maar dat is glas en dat is een ander verhaal. Dus naast je Mac staat er een flesje Ethanol voor als je bril vuil is?:)

Ik gebruik ook alcohol (70%) om mijn bril schoon te maken en de lenzen daarvan zijn van kunststof…

Bijdrager
    OEPS
    ”DCakici”
    ”OEPS”

In het lab op school maken wij ook al onze microscopische preperaten schoon met alcohol, daar zit je ook geen aanslag en dat terwijl je door een microscoop kijkt.

Je focust ook niet op de opp. van het preparaat maar op de coupe tussen object- en preparaatglas.:wink:
    Als je goed over het opp. kijkt zie je een soort waas..

Moderator
    unSOUND

Kijk er in ieder geval heel erg mee uit, probeer het desnoods op een klein hoekje. Mijn iPod had ineens een mat wit beeldscherm na een aanvaring met een fout goedje… het hele plastic sloeg wit uit net als met secondelijm…. en dat gaat niet meer weg.

Bijdrager
    S.A.F
    ”unSOUND”

Kijk er in ieder geval heel erg mee uit, probeer het desnoods op een klein hoekje. Mijn iPod had ineens een [size=18:09fabfea65]mat wit[/size:09fabfea65] beeldscherm na een aanvaring met een [size=18:09fabfea65]fout goedje[/size:09fabfea65]… het hele plastic sloeg wit uit net als met secondelijm…. en dat gaat niet meer weg.

:o Wat moet dat wel niet geweest zijn!? :evil:

Moderator
    unSOUND

’t was een soort van sticker-verwijderaar…

Dat andere witte goedje gaat er vrij makkelijk van af.

Bijdrager
    S.A.F
    ”unSOUND”

’t was een soort van sticker-verwijderaar…

Dat andere witte goedje gaat er vrij makkelijk van af.

:lol:

Bijdrager
    awi
    ”OEPS”

je bedoelt zeker 96%, het maximum

Bijdrager
    ommer_76

Misschien heel l*llig, maar ik maak de plastic glazen van mijn bril altijd schoon met vochtige doek en afwasmiddel. Ideetje?:|

Inactief
    Anoniem

Ik maak mijn bril, iPod, PowerBook, noem maar op, altijd schoon met een antistatisch doekje, van bijvoorbeeld de blokker, je hoeft hem niet eens nat te maken en het wordt altijd schoon.

Bijdrager

ik maak mijn poweerbook, ipod en andere accesoires schoon met een schuimreiniger. Werkt echt goed, de krassen op de iPod zie je dan niet meer.
    Dit kan je kopen bij Apple Centre Mac Support in Uitgeest.

Bijdrager
    CMD-Z

Schuimreiniger?

Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Bijdrager

een schuimreiniger is een spuitbusje waarin schoonmaakmiddelen zijn verwerkt die niet schadelijk is voor de computers. Als je spuit komt het in een schuimvorm op te reinigen oppervlakte.

Bijdrager
    Reino

Dat werkt ook voor de elektronica zelf…omdat het vervliegt…

Bijdrager
    DLevi

een schuimreiniger is een spuitbusje waarin schoonmaakmiddelen zijn verwerkt die niet schadelijk is voor de computers. Als je spuit komt het in een schuimvorm op te reinigen oppervlakte.

verwijder je daarmee ook krassen ? :o
    heb namelijk wat krassen op het beeldscherm van me ipod video.

Bijdrager
    Ro_Datsun

ik maak m nooit schoon:) ik heb geen video, maar je kan gewoon screencleaner gebruiken of zonnebrillen schoonmaak spul

Bijdrager
    ”DLevi”

je verwijdert er niet mee, maar de krassen vallen dan minder op.

Bijdrager
    S.A.F

Daarvoor moet je Displex of Brasso koperpoets gebruiken. Dan verdwijnen zelfs de diepste krasjes en doffe plekken. Maar daar zijn genoeg andere topics over te vinden.

Bijdrager
    AardApple

Mijn ipod nano heeft een inktvlek op het clickwheel. De krant gaf af op mijn vinger, en mijn vinger gaf af op mijn nano. Dus het is niet zo’n heftige vlek, maar als je goed kijkt zie je hem wel :(… weet iemand iets?

Bijdrager
    S.A.F

Nieuwe kopen. :evil:

Bijdrager
    AardApple

Nieuwe kopen

Hij is 2 dagen oud :| … ik heb het er trouwens net af gekregen met een gum :P [/quote]

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.