7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Dracoz007

Alcatel Speedtouch modem tweaken

Hoe tweak je een modem en is het iligaal?:? :? :? :?

Bijdrager
    bart

volgens mij is het modem dat je bij KPN ADSL krijgt je eigendom, dus illegaal is lijkt mij niet….

Voor het Alcatelmodem:
    http-//www.bruring.com/nuke/

Bijdrager
    Frans

Het lijkt me wel dat alle garantie vervalt.

Groeten,

Frans

Bijdrager
    erwin

het tweaken doe je zo
    http://www.geocities.com/alcateltweak2001/upgraden_van_alcatel_speedtouch_h.htm en werkt perfect.

wil je echter een constante verbinding en niet je garantie verspelen, kun je ook overwegen om een router te kopen bv. van sitecom zo’n router kost je ongeveer 70 euro nieuw. Super simpel in te stellen en voor verschillende verbindingen in te gebruiken.

Bijdrager
    ywar2

Het tweaken van je Modem is makkelijk en handig. Maar kan wel ten koste gaan van de kwaliteit van je verbinding.

Het is veel voordeliger uiteindelijk om een nieuw modem/router switch te kopen.

Belangrijk is dat je dat wel een vigor draytek type koopt. Alle ander modem/routers geven vaak problemen.

Bijdrager
    erwin

Het absolute onzin dat het ten koste gaat van je verbinding. Het tweaken van alcatel speedtouch is niets anders dan het modem te veranderen in een 1 ports router. Het wordt in principe een ander type die je normaal gesproken voor veel geld moet kopen.

Het enige is weet waar je aan begint, gaat er iets fout dan kost het meestal geld.
    Maar het tweaken van een alcatel speedtouch modem is vrij eenvoudig en gaat er iest fout kun je met een reset meestal gewoon weer opnieuw beginnen.

Wat betreft de router, een ieder heeft zo zijn voorkeur voor een bepaald merk en type, maar daar zijn ook verschillende prijskaarjtes aan verbonden.

Ik zelf heb een sitecom dc-202 4 ports routertje staan die een constante wanadoo verbinding openhoud met een motorola surfboard modem (wat door wanadoo dus niet ondersteund wordt icm met een mac). Het enig wat er voor nodig was, was een firmware update dat ik na een mailje naar de support van sitecom binnen een uurtje toe gestuurd kreeg. Zie onderstaande mail.

Wij hebben inmiddels een nieuwe Firmware versie waarmee deze problemen
    verholpen moeten zijn.
    Hierbij zend ik u deze Firmware versie toe, u kunt deze installeren als de
    1630.
    Ik hoop dat hiermee uw problemen zijn opgelost.

Met vriendelijke groet,

Jeroen de Schepper

Technical Support
    Sitecom Europe BV

ps.
    Dit houd niet in dat een draytek slecht is in tegendeel, maar de sitecom kostte mij maar 70 euro en daar koop je geen draytek voor.

Greetz erwin

Bijdrager
    Torz

1.Het Tweaken is vrij simpel als je maar precies de instructies volgt.
    (je kunt ook terug tweaken).Gebruik hiervoor de terminal.En volg de instructies van de site.Instructies zijn voor windows,maar met gebruik van de terminal ziet het er ongeveer hetzelfde uit.Een ding staat niet in de handleiding:Als je het passwoord intypt moet je blijven doortypen en niet denken dat er niks staat!Het staat er wel alleen zie je niet.
    2. De garantie vervalt(tenzij je terug kunt tweaken).
    3.De snelheid blijft hetzelfde.
    4.Een router biedt vaak meer mogelijkheden.De routing mogelijkheid van een Draytek is veel groter als een getweakte Alcatel.Achter de Alcatel moet je een ethernethub hangen om meer computers aan te sluiten.Bij sommige(meerpoorts routers) niet.
    5.Er zijn verschillen tussen Routermerken.Dus ook tussen Draytek en Sitecom.De mogelijkheden bepalen meestal de prijs.Als je dat allemaal niet nodig hebt, is een getweakte modem met ethernet hub voldoende.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.