13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    wimj99

albums vanaf een harde schijf importeren in itunes.

Hallo,

Heb in de loop der tijd een hele muziekverzameling bij elkaar verzameld op mijn harde schijf. Het zijn allemaal verschillende albums en losse nummers.
    De albums van een artiest zet itunes meestal zelf automatische al bij elkaar. Maar de albums met verschillende artiesten zet ie elke nummer in een aparte album map. Weet dat je dit kan aanpassen doormiddel via info album en artiest naam aan te passen. Maar het zijn meer dan honderd albums dus dat wil dan zeggen dat ik ze alle honderd een voor een moet aan passen. Is het mogelijk om in een keer alle albums te importeren en dat alle nummers van het album bij elkaar blijven in een map?

met vriendelijke groet,

Wim

Bijdrager
    Yggdrasil

Als je verschillende artiesten hebt die op één album horen (bv. een verzamelcd van Hit.fm), dan maak je er bij de albumartiest bv. “Various Artists” van. Dan worden alle nummers bijeen gehouden.

Ik weet niet of er scripts zijn voor al die honderden albums. Ik doe alles handmatig en zorg er ook voor dat ik elke keer als ik een cd koop/download, alles meteen goed staat in iTunes.

Bijdrager
    TheBigZ
    wimj99 op 05 januari 2013

Maar de albums met verschillende artiesten zet ie elke nummer in een aparte album map.

Maakt het jou zoveel uit in welke map iTunes de muziek opslaat? Mij interesseert dat geen bal.:smile:

Bijdrager
    Yggdrasil

Voor de een maakt dat uit, voor de ander niet!:)

Voor mij bv. is het van groot belang. Ik beheer mijn iTunes met heel veel zorg en het heeft een paar dagen geduurd eer ik mijn paar duizend nummers mooi heb geordend maar nu is het des te fijner als je ergens muziek afspeelt dat de ID3-tags kloppen en alles gewoon centraal staat op één plek op mijn Mac.:wink:

Bijdrager
    Liquid

Het is dus niet van belang voor de werking, maar puur voor jouw dwangneurose…:lol:

Bijdrager
    Afroman

Nou sowieso is dat relaxed hoor. Ook als je muziek over moet zetten kan je met een goede mappenstructuur makkelijk copy/pasten. Niet iedereen gebruikt iTunes.

Bijdrager
    Liquid

Je sleept ze dan toch gewoon vanuit iTunes direct naar een USB stick ? Je hoeft niet eerst de bestanden op te zoeken in de Finder…

Bijdrager
    wimj99

Thanks voor de reacties.

Maar conclusie is dus alle albums gewoon handmatig invoeren er is dus geen andere optie voor.

Bijdrager
    Liquid

De andere optie is dus gewoon negeren.. Je ziet er in iTunes immers niks van.

Het zit dus

Bijdrager
    Afroman
    Liquid op 05 januari 2013

Je sleept ze dan toch gewoon vanuit iTunes direct naar een USB stick ? Je hoeft niet eerst de bestanden op te zoeken in de Finder…

Nee, dan heb je enkel losse nummers en heb je geen mappenstructuur. Nee dat is handig.

Bijdrager
    Liquid

Als diegene ze ook weer in iTunes gooit zie je daar niks van toch ?

Bijdrager
    Afroman

Niet iedereen heeft iTunes en dat snap ik heel erg goed.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ja, zo ken ik er nog wel. Net zoals iemand die het vuil onder de kast veegt in plaats van het op te rapen… Als je geen iTunes gebruikt heb je een punt, maar voor iemand die iTunes gebruikt zoals de TS is dat reuzehandig!

Zoals jij het beschrijft werk je toch helemaal niet handig? Dan heb je overal losse nummers staan. :-/
    Het handige aan iTunes is net dat iTunes je hele muziekcollectie vanzelf indeelt in mapjes per artiest. Als je dan iets importeert wordt dat automatisch aan die mediamap toegevoegd in je gebruikersmap. Dan verwijder je gewoon het nummer uit bv. je downloadsmap. Heeft verder niks met dwangneuroses te maken hoor, gewoon met ordelijkheid en handigheid!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.