12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    tvdb314

Albums toevoegen aan iTunes van harddisk

Hallo,

Ik heb een prachtige harde schijf met geripte cd’s. Nu zou het leuk zijn als ik die aan iTunes kon toevoegen maar ik stuit op hardnekkige problemen.

Op de schijf staan de nummers in mapjes met de naam van de artiest en de naam van het album. Het zou dus mooi zijn als ik die info automatisch in iTunes kon krijgen door b.v. dezelfde folderstructuur te hanteren als die iTunes zelf hanteert. Het is me niet gelukt. Kan dit toch?

Zodra ik de nummers van 1 album naar iTunes sleep zijn ze al moeilijk terug te vinden. Bij onbekende artiest kan ik dan dat eene album terugvinden en de artiest en de naam van het album invullen met de info knop maar intussen is iTunes match de bestanden onder mijn vingers aan het wegschieten. Help!

Op deze manier kan ik misschien 10 albums toevoegen maar niet 100. Moet ik dan toch met een Sonos aan de slag? Kan dit gewoon niet automatisch in iTunes?

Bedankt

Moderator
    unSOUND

Als ik het verhaal zo lees ligt het probleem ( in tegenstelling tot wat jij denkt ) niet bij iTunes, maar bij de bestanden… Die zijn zo te lezen niet voorzien van goede ID3Tags. Als die er wel waren, was het toevoegen geen probleem geweest, en had iTunes de namen gewoon kunnen overnemen uit de tags.

Bijdrager
    tvdb314

Het zijn wave bestanden die zijn geript met Nero de enige info zit in de folder namen denk ik?

Moderator
    unSOUND

Tja, daar zit dus al het probleem. Nog even los van dat WAVE bestanden immens groot zijn, kunnen ze geen Tags onthouden… Je hebt dus bestanden waar niks in staat aan info, dus kan iTunes ook niks overnemen aan info.

Bijdrager
    tvdb314

Ok, jammer:(

Moderator
    unSOUND

Maar waarom heb je ze dan ook geript met Nero en niet met iTunes ? iTunes had gelijk alle info via internet op kunnen vragen tijdens het rippen, dan had je alle info kant en klaar gehad…

Bijdrager
    tvdb314

Tja zijn nog albums van vroeger. Maar ik heb al een Sonos besteld en hoop dat die wat vergeeflijker is;)

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je al eens bij Dougscripts gekeken?
    Bijvoorbeeld zoiets:
    http://dougscripts.com/itunes/scripts/ss.php?sp=tagsmirrorartalbfnom

Eerst je WAV bestanden omzetten naar M4A (Apple Lossless) zodat de metadata goed opgeslagen kan worden.

Bijdrager
    tvdb314

Ha gelukkig er is toch een manier. Ik ga het proberen. Bedankt alvast!:)

Bijdrager
    tvdb314

Het script werkt goed. Ik laat hem de wav bestanden taggen en momenteel upload hij het resultaat naar de cloud. Tijdens upload wordt er wel een m4a van gemaakt vermoed ik.

Maar ik heb nog een vraagje. Het zou nog makkelijker zijn als het script een folder met de naam
    ‘andreas vollenweider — white winds’ zou herkennen als ‘artiest’ — ‘album’.

Ik kan het script openen in de script editor. Kan ik met reguliere expressie werken in Applescript? Weet iemand misschien een script dat hier al veel op lijkt?

Bijdrager
    TheBigZ

Zoek even op de site van Dougscripts. Daar staan scripts voor dat soort zaken.

Bijdrager
    tvdb314

Dit werkt echt prima. Als je de albums en artiesten goed hebt dan herkent Match ze ook meestal en begint hij niet meer te uploaden. Iedereen blij want ik heb nu m4a in een paar seconden:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.