7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans Luyendijk

Albums in foto's

Ik word er een beetje gek van: ik heb honderden(!) albums in mijn foto-collectie in iCloud staan waarvan ik niet weet hoe ze daar gekomen zijn en al helemaal niet weet hoe ik ervan af moet komen: wie helpt mij aan een manier om die ellendige reeks nonsens-albums te verwijderen?

Bijdrager
    tarun

Als je klikt op Mijn albums dan zie je rechts de mappen verschijnen. Selecteer en verwijder ze. (Die mappen bevatten niet de foto’s zelf. Alleen verwijzingen ernaar.)

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Misschien was ik niet duidelijk genoeg: het zijn allemaal mappen (en vaak zonder albums erin); ik krijg ze niet weg, met geen mogelijkheid…

Bijdrager
    McPim

Als je rechts-klikt op zo’n map, staat de optie ‘verwijder map’ er wel of niet bij? En indien wel, kun je er op klikken? Zo zie je maar, je kunt niet duidelijk genoeg zijn want dit kan ik niet afleiden uit je bericht 😉.

Bijdrager
    tarun

Sterker nog. Ik kan meerdere mappen selecteren met command of shift toets en die tegelijk verwijderen:

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Gelukt! Thanks!

Bijdrager
    McMeller

Voor de mee-lezers, kan deze aanvulling misschien geen kwaad. Wat turan zegt klopt maar is wellicht niet voor iedereen begrijpelijk.

Door een map of album te verwijderen, verwijder je geen foto’s. Je verwijdert alleen de aangemaakte verzameling. Stel, je wil ook de inhoud van een album kwijt, bijvoorbeeld omdat die er niet toe doet of omdat je ruimte wil scheppen. Dan dien je eerst alle onderdelen in het album te selecteren, rechts te klikken, en deze te verwijderen. Let op: je verwijdert die onderdelen (foto’s, filmpjes) dan ook geheel uit je bibliotheek en alle albums die deze foto’s ook bevatten. Take care.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.