7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Arthur

Albumillustraties mp3 niet meer zichtbaar

Goedemorgen,

Ik heb op de iMac een grote collectie met mp3’s.
    Het heeft me in het verleden al heel wat uren en dagen gekost om ook bij alle mp3’s handmatig het goede albumhoesje te krijgen.
    Ik gebruik “bewust” geen iTunes omdat ik de muziek met name gebruik in de auto via SD-kaartjes en ik het handiger vindt om losse mapjes en albums vanuit Finder op kaartjes te kopiëren.

Maar nu is sinds gister (zonder dat ik me bewust ben dat ik iets heb gewijzigd) geen enkel albumhoesje niet meer zichtbaar bij de mp3’s.
    Paniek!
    Bij mijn weten heb ik niets qua instellingen of downloads / updates gewijzigd.

Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn gegaan c.q. wat ik misschien per abuis fout kan hebben gedaan?

Dank
    Arthur

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe zet je Albumillustraties bij de nummers zonder iTunes?

Dat helpt ons misschien om tot een oplossing te komen.

Bijdrager
    Arthur

Ik heb het verkeerd opgeschreven…
    De album illustraties download ik apart óf inderdaad wel via iTunes, maar ik sla de mp’3 niet via iTunes op maar gewoon los op de harde schijf

Bijdrager
    KarelWillem

In iTunes worden de covers in de file weggeschreven.
    Maar de vraag is nog steeds; hoe doe jij dat met MP3’s buiten iTunes?

Bijdrager
    Arthur

Ik download de meeste mp3’s
    De meeste nieuwe die ik download zijn automatisch al voorzien van een albumcover

Ik heb echter ook een heleboel oudere mp3’s uit het tijdperk voordat er met covers werd gewerkt.
    Wat ik met deze heb gedaan is dat ik ze open in iTunes en dan de albumcover download.
    Indien iTunes geen cover herkent / kan downloaden dan zoek ik deze op via Google als jpg file en voeg die dan handmatig in iTunes toe aan de mp3 via “illustraties toevoegen”.

Maar nu is dus het vreemde dat als ik een mp3 open in iTunes dat ik dan wél de cover zie, maar in Finder bij diezelfde mp3’s geen covers zichtbaar
    Zie onderstaande afbeelding ter illustratie. Hoesjes zijn dus niet zichtbaar in de bestanden zelf, maar wel in iTunes.

zijn

Bijdrager
    jv65
    Arthur op 28 november 2017

Heeft er iemand een idee wat er mis kan zijn gegaan c.q. wat ik misschien per abuis fout kan hebben gedaan?

Is een High Sierra-bug. Apple weet er van en wordt waarschijnlijk bij de eerstvolgende update gefixt.

https://discussions.apple.com/thread/8097546?start=0&tstart=0

Bijdrager
    Arthur

Is een High Sierra-bug. Apple weet er van en wordt waarschijnlijk bij de eerstvolgende update gefixt.
    https://discussions.apple.com/thread/8097546?start=0&tstart=0

Top! Dank jullie wel voor de hulp en geruststelling!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.