5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Maarten

Albumillustraties iTunes match

Ik loop al een tijdje met het volgende probleem. Op mijn MacBook heb ik keurig al mijn muziek voorzien van de goede info en albumillustraties maar als ik vervolgens die muziek afspeel op mijn Apple TV3 ontbreekt sommige albumillustraties. Van sommige albums weet ik zeker dat ik eerder wel een illustratie heb gezien op mij Apple TV3. Ze lijken dus zelfs na verloop van tijd te verdwijnen.
    Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
    iTunes match aan en uit zetten op beide apparaten
    Albumillustraties nogmaals toevoegen (helpt soms)
    Het liedje helemaal wissen uit iTunes en iTunes match en dan opnieuw toevoegen (helpt soms, maar soms ook niet en is erg tijdrovend)
    Kortom het lijkt er op dat iTunes match er gewoon een potje van maakt. Iemand misschien een oplossing?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Facundo

Van dit probleem heb ook ik dus al jaren last (al bij versie 10), en zonder Apple TV en itunes match. Het is geen weergave probleem; de album art verdwijnt gewoon geheel uit de file! Bij mij overkomt het vooral hoge resolutie art. Ook wordt deze vaak vervangen door lagere resolutie artwork. Om razend van te worden.
    Het is al jaren onderwerp op fora, maar een oorzaak/oplossing heb ik nog niet gelezen. En sinds die itunes 11 interface is het checken/toevoegen van album artwork er al niet makkelijker op gemaakt.

Bijdrager
    Maarten

Het rare bij mij is dus dat in iTunes het allemaal wel goed blijft staan, maar via de Apple TV er een rotzooi van wordt gemaakt. Ik heb inderdaad de meeste fora al afgespeurd op oplossingen, helaas geen blijvende oplossing kunnen vinden.

Bijdrager
    Facundo

Bij jou is het dus blijkbaar wèl een weergave probleem. Apple Music/icloud music library/itunes match hebben vanaf het begin problemen met artwork. Ik had er zelf ook last van bij beide keren dat ik Apple Music/icloud music lib. probeerde.
    Ik betwijfel of je Apple TV zèlf de schuldige is, hoewel (als ik de fora bekijk) de problemen vaker lijken op te treden bij streamen/airplay/apple tv. Maar een oplossing heb ik ook niet kunnen vinden.

Bijdrager
    HaWollie

Het is precies om die reden dat ik iTunes Match heb uitgeschakeld en mijn abonnement heb laten verlopen…

Een belangrijk deel van mijn muziek collectie bestaat uit geïmporteerde CD’s. De cover art heb ik opgezocht op internet of gescand vanaf het CD-boekje. Met iTunes Match ingeschakeld merkte ik van tijd tot tijd dat die cover art was vervangen door andere versies. Elke keer heb ik dat zelf weer hersteld naar de oorspronkelijke versie.

Totdat ik merkte dat niet alleen de cover art veranderde, maar ook de muziek zelf. In de iTunes Store heb ik bijvoorbeeld een album gekocht met een nummer dat oorspronkelijk muziek én zang bevatte. Ik weet dat héél zeker, want dàt nummer was voor mij de belangrijkste reden om het album te kopen. Toen ik na enige tijd dat nummer weer eens afspeelde was de zang verdwenen; het betrof slechts een instrumentaal nummer. Toen ik het album opzocht in de iTunes Store was het betreffende nummer daar inderdaad instrumentaal.

Als ik de werking van iTunes Match goed begrijp, wordt je collectie in iTunes op je computer geanalyseerd. Komt muziek van jouw collectie overeen met de iTunes Store catalogus, dan bewaart iTunes Match slechts een referentie (1). Komt het niet overeen, dan wordt je muziek geupload naar iTunes Match. So far so good.
    Echter, de iTunes Store catalogus veranderd regelmatig; muziek komt, gaat of (cover art) verandert (2). Daarnaast wordt de collectie in iTunes op je computer regelmatig opnieuw geanalyseerd. Referenties kunnen dus veranderen in uploads (omdat die muziek niet meer in de iTunes Store verkrijgbaar is) of vice versa (door aanvulling op de iTunes Store catalogus). Hetgeen je ziet en/of hoort bij het beluisteren van muziek via iTunes Match is dus min of meer aan verandering onderhevig.

Sinds ik iTunes Match heb uitgeschakeld beluister ik mijn muziek (binnenshuis) op andere apparaten via Thuisdeling. Daar ben ik heel tevreden over.

iTunes Match wordt door Apple ook geadverteerd als backup voor je muziek. Dat is op zich heel mooi, maar een restore ging wat mij betreft (3) alleen goed als het naar iTunes Match geuploade muziek betrof. Muziek waarvan in iTunes Match alleen een referentie is bewaard is aan mogelijke verandering onderhevig en kan na een restore resulteren in een andere versie van de muziek die je oorspronkelijk hebt gekocht.

– – –
    1) Bij het beluisteren van muziek via iTunes Match op een ander apparaat dan je oorspronkelijke iTunes collectie resulteert de referentie in het tonen van de album art uit de iTunes Store catalogus.
    2) Ik heb ook gemerkt dat na verloop van tijd de bitrate van muziek in iTunes Store catalogus lager (of hoger) was dan de oorspronkelijk in de iTunes Store gekochte muziek.
    3) Een en ander betreft een persoonlijke ervaring.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.