16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Free_ltd

albumillustraties in finder

Vind er niet direct een antwoord op terug. Ik heb een hele tijd terug bijna al mijn cd’s geript, oude mp3’s geklasseerd, en heel wat muziek via itunes gedownload. Met die laatste geen probleem, maar denk met die andere wel.

Heb bv zelf dan albums aangemaakt om zo mooie compilaties te hebben en er zelf een albumcover bij gezet. In iTunes lukt dat allemaal perfect en ook op alle iDevices. Maar in de wagen kan ik dus bv muziek op de HD zetten of SD kaart en dan loopt het een beetje mis met die illustraties.

In itunes hebben ze allemaal een albumillustratie, maar als ik dan in finder ga kijken, daar ontbreken er soms een paar in die album. Dus probeer ik die dan terug toe te voegen en in iTunes lukt dat, maar in finder blijft dat uit. En de wagen herkent de illustratie enkel en alleen als ze allemaal in orde zijn. Dus voor die albums krijg ik een grijs vakje en geen illustratie.

Kan het wel 10 x op eender welke manier proberen om die illustratie te vervangen, maar het zijn telkens dezelfde files die niet willen pakken. Alle info al vergeleken met anderen, maar kan niets vinden waaraan dit kan liggen.

Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Alvast bedankt

Bijdrager
    marcanon

hoe zet je de muziek op je sd/hd? Doe je dit via finder van vanuit iTunes?

Bijdrager
    Free_ltd

Eerst toen ik de mac pas had, alles via een externe hd naar finder gekopieerd van muziek dat ik al had. Daarna alles geimporteerd in iTunes en daarna nog cd’s geript en albums gekocht via iTunes. Alles staat nu mooi geordend in Finder via iTunes.

Maar als ik dan in de library via finder ga kijken, dan staat de illustratie voor elke file. Maar in sommige albums bij bepaalde bumlers niet terwijl ik wel de afbeelding heb toegewezen aan elke file (nummer) in itunes.

Bijdrager
    marcanon

heb je als eens geprobeerd om vanuit iTunes de bestanden in een keer naar je usb hd/sd te slepen.?

Bijdrager
    Free_ltd

Waarom moet ik ze naar usb if sd slepen? Ze staan niet goed in finder. Als ze in finder niet goed staan, dan gaan ze daarna op usb of sd ook niet goed staan. Ik moet eerst het probleem in finder opgelost krijgen.

Bijdrager
    marcanon

het ging er toch om dat het in de auto werkt?. Je hebt finder helemaal niet daarvoor nodig.

Bijdrager
    Free_ltd

Kan het eens proberen van het weekend. Maar blijf het vreemd vinden dat er in finder illustraties voor de nummers staan en bv in die map bij 3 songs bv niet. En ik krijg het ook niet voor mekaar dat doe er wel bij komt te staan.

Bijdrager
    SvS

Dat gestuntel is herhenbaar en erg onnodig irritant. Ik deed dus maar wat.
    Selecteer nummers in iTunes (niet album selecteren, maar nummers) en dan Toon Info. Zorg dat alle gegevens gelijk zijn, ook alle vinkjes consequent aan/uit. Onderdeel van een album: compilatie van nummers van diverse artiesten ook aanvinken.

En anders een los vierkant plaatje zoeken via internet,
    in Finder Toon Info en erin plakken.
    Dus: album afbeelding openen in voorvertoning
    Select all & copy
    In finder nummer selecteren, cmd i
    Selecteer linksbovenin icoontje
    cmd v = plakken

Bijdrager
    Free_ltd

Zo deed ik het ook wel ongeveer, behalve met dat plakken. Ik sla die afbeelding op en klik dan op albumillustratie toevoegen. Dan aanklikken en hopla. Ik deed het ofwel door op het album te klikken en daar via toon info en ook door gewoon cmd a om alle nummers te selecteren en dan via toon info. Maar beiden met zelfde effect.

Volgens mij komt dat in orde als dat in finder in orde staat. Ook als ik dan een tijdje later ga kijken bij toon info, blijkt er geen albumillustratie meer te zijn. Maar gisteren nog een album zo gedaan en dan bij toon info hebben ze allemaal de illustratie, maar in finder niet.

Het is iets bizars.

Zal het ook eens gewoon zo laten en via iTunes naar een SD zetten zoals marcanon zegt. Mss dat het dan in de auto wel afgebeeld wordt, maar vrees er toch voor. Waarom in de auto dan wel en in finder niet.

Bijdrager
    SvS

Maar je moet ook opletten in het verkeer en niet focussen op het o zo mooie albumplaatje:angel:

Maar ik begrijp je frustraties natuurlijk wel. Ik weet het verder ook niet.:-|

Bijdrager
    Free_ltd

Ik let op het verkeer … in de mate dat het nog nodig is in deze wagen :-).
    Maar ook al sta ik stil is het makkelijker een album tijdens het scrollen te vinden met illustratie ipv van telkens naast dat grijze vierkant te lezen welke artiest het is.

Bijdrager
    Floydian

Heb je een VW met Discovery Media?

Ik heb al mijn illustraties toegevoegd via xACT, XLD of in EasyTAG. Ik kan alles dus gewoon zien in Finder.

Bijdrager
    Free_ltd

Inderdaad, heb de Discover Media. DAt van die xACT en dergelijke klinkt voor mij chinees; Daar zal ik vandaag eens op moeten gaan googlen.

Alvast bedankt.

ik ben een beetje neuroot op dat vlak. Die illustraties moeten erbij en maakt het enigszins een pak makkelijker bij het scrollen.

Bijdrager
    Floydian

Die Discover Media accepteert UITSLUITEND illustraties die niet groter mogen zijn dan 800×800 pixels. Als je illustratie bijvoorbeeld 800×801 pixel is zal je niets in het scherm te zien krijgen.
    Alles gewoon op 750×750 pixels zetten en voilà…

Die namen zijn gratis software pakketten en werken prima voor omzetten naar mp3 (of ieder ander formaat) en voor het toevoegen van album covers.

Bijdrager
    Free_ltd

Ah, dan moet ik daar ook eens naar zien. Thanx

Bijdrager
    Free_ltd

Ondertussen al een stapje verder en weet ik hoe ik in finder die illustraties erbij krijg. Vaak gaf hij ze niet vooraan, maar als ik die aanklikte kwam de illustratie wel als voorbeeld. Soms ook niet. Maar gewoon 1 letter van de file veranderen of een ander teken bij zetten in finder doet ineens die illustratie wel erbij verschijnen.

Ben benieuwd naar het vervolg. Net de SD leeg gemaakt, nog een paar albums te gaan, en dan exporteren via itunes en dan morgen of zo eens testen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.