8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    thomasaafjes

Albumillustratie iTunes

He,

van de 700 albums die ik in iTunes heb zijn er maar zo’n 300 met albumillustratie.
    Nu heb ik laatst bijna alle albumillustraties gedownload, maar het is natuurlijk een rotwerk om deze stuk voor stuk toe te voegen aan de nummers.

Is er een trucje of programmaatje welke ze allemaal automatisch toekent?
    Elke illustratie is namelijk voorzien van de naam van de artiest en de naam van het album.

Alvast bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    nookie

Poeh, je zou een hier kunnen kijken, een hele hoop scripts voor iTunes.

http://dougscripts.com/itunes

Bijdrager
    Mendoza

niet dat ik weet.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je albums exact de gegevens hebben (maar dan ook op alle punten exact!) zoals deze in de iTunes Music Store voorkomen, kun je ‘(Geavanceerd) Haal albumillustraties op’ doen in iTunes.

Zo niet, dan is het gewoon handmatig invoeren.

Bijdrager
    Mendoza

precies. en om diezelfde reden zul je waarschijnlijk ook geen script vinden die het voor je doet.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat script of programma zou dus een plaatje met een volslagen willekeurige naam moeten koppelen aan het juiste album.

Knappe programmeur die dat voor elkaar krijgt.

Ja, de programmeurs bij Apple. :wink:

Mits je dus albums hebt die ook in de ITMS store staan en die dezelfde gegevens (artiest, info, album, etc.) bevatten.

Bijdrager
    fatboysmart
    ”thomasaafjes”

van de 700 albums die ik in iTunes heb zijn er maar zo’n 300 met albumillustratie.
    Nu heb ik laatst bijna alle albumillustraties gedownload, maar het is natuurlijk een rotwerk om deze stuk voor stuk toe te voegen aan de nummers.

Je weet toch wel dat je een illustratie aan meerdere nummers tegelijk kunt toekennen?
    Gewoon alle nummers van hetzelfde album selecteren, :apple:-i doen, en de illustratie naar het juiste vakje slepen.

400 albums x zeg 20 seconden per album = 133 minuten werk.
    Maar dan heb je ook wat!

Bijdrager
    Vtenvoorde

Je hoeft de albumillustratie maar aan één nummer van het album te koppelen, alle nummers van dat album hebben dat dezelfde illustratie.
    Ik heb wel gemerkt dat als in het mapje met de MP3’s een albumillustratie staat met de naam front.jpg, dat iTunes deze dan oppakt als albumillustratie met het toevoegen van deze map aan de bibliotheek.
    Succes.
    Vincent

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.