12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    berrygil

Albumhoes of foto niet zichtbaar?

De weergave met illustratie in iTunes blijft gewoon zwart: geen afbeelding die wordt getoond.
    Wat moet worden ingesteld? Wordt die dan niet automatisch getoond?

Bijdrager
    Turbanus

Ik weet niet wat jij in je prefs hebt ingesteld?

Bijdrager
    berrygil

In de prefs heb ik die download af staan.
    Bij aanklikken zie ik nu dat er een nwe account login moet gemaakt.

Daar verschijnt dan ook dat ik een credietkaart moet opgegeven voor betalen?

Moet men dan ook betalen voor die afbeeldingen?

Bijdrager
    PietjePuk

Nee, dat is gratis en werkt trouwens heel erg goed.

Bijdrager
    Turbanus

Dat is dan duidelijk…..:wink:

Bijdrager
    berrygil

Maar daarvoor moet toch eerst een account met betaalkaart-gegvens worden gemaakt?
    Anders krijg je die afbeeldingen niet? Klopt dat?

Bijdrager
    Turbanus

Nee hoor. Als je gewoon muziek koopt, krijg je automatisch die plaatjes mee.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”berrygil”

Maar daarvoor moet toch eerst een account met betaalkaart-gegvens worden gemaakt?
    Anders krijg je die afbeeldingen niet? Klopt dat?

Klopt, maar dat duurt 2 minuten, kost niets en je kan dan alles (gratis) downloaden qua plaatjes wat je wil.

Bijdrager
    MJG

Als je gewoon muziek koopt, krijg je automatisch die plaatjes mee.

Nee Hoor. Er zijn ook nog mensen die een cd in de winkel aanschaffen, dan moet je nog gewoon je plaatje erbij downloaden via de iTunesStore. Waar je dus een account voor nodig hebt. Daar moet je je creditcard gegevens voor opgeven terwijl ze die helemaal nergens voor nodig hebben.

Bijdrager
    PietjePuk

Ze willen gewoon dat je een iTunes store account aanmaakt omdat de stap dan ‘makkelijker’ gezet is tot kopen van content. Niet meer of een listig trucje dus. Overigens heb je al zo’n account aangemaakt als je daadwerkelijk iets gekocht hebt.

Bijdrager
    oegemeister

En zo’n account kan je ook gewoon aan maken zonder credit card…. een zgn. click and buy account. heb ik ook gedaan. Werkt prima (is toch alleen voor de plaatjes bij mij)…. en kost ook nog nikx

gr Sjoerd

Bijdrager
    Aeschere

Over het algemeen werkt het ophalen van album art zeer redelijk. Ik merk echter vaak dat bij sommige nummers de art niet wordt toegevoegd. Zo kan het zijn dat nummers 1 t/m 5 album art hebben en dat nummer 6 /tm eind dit niet hebben.
    Het kan zijn dat ik iets verkeerds doe natuurlijk, misschien is het noodzakelijk om alle nummers van een album te selecteren alvorens op “get album artwork” te klikken.

Ook zijn er nog erg veel albums die nog niet worden ondersteund. Ook op alternatieve sites heb ik problemen met het vinden van deze art, en moet ik dus uitwijken naar de site van de band met veelal kwalitatief mindere afbeeldingen. Dit is vooral te merken in de cover flow, verder merk je er niet zo veel van.

Maar ja, het is dus nodig om een account aan te maken met betaal gegevens, dit houdt niet in dat je gelijk muziek moet kopen, maar zoals gemeld door pietjepuk is het om de drempel te verlagen. Zelf blijf ik nog een groot fan van de daadwerkelijke cd, maar ik zal wel ouderwets zijn;-)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.