3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Harold711105

Album wordt gesplitst in i-Tunes

Beste mede liefhebbers,

Als ik in i-Tunes een album toevoeg, wordt het album gesplitst. Ondanks het een album is. i-Tunes maakt er drie albums van omdat de uitvoerende artiest samen met een gast zanger zingt. Ik denk dat i-Tunes leest dat dat verschillende artiesten zijn. Weet iemand een instelling of misschien een andere oplossing dat het maar een album blijft?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Pete.Z. Reden: Verplaatst

Bijdrager
    KarelWillem

Nummers selecteren > cmd-i > albumartiest

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Harold711105 op 04 april 2015

i-Tunes maakt er drie albums van omdat de uitvoerende artiest samen met een gast zanger zingt. Ik denk dat i-Tunes leest dat dat verschillende artiesten zijn.

Dat weet ik wel zeker, want wat een computerprogramma doet, is de precieze teksten met elkaar vergelijken. Zijn ze hetzelfde, dan zal iTunes concluderen dat het wel dezelfde artiest zal zijn, maar verschillen ze, dan niet (hoe strikt dit precies is hangt af van hoe het programma gemaakt is, maar strikter is makkelijker te maken). Mensen hebben onmiddellijk door dat bijvoorbeeld „Smashing Pumpkins” en „The Smashing Pumpkins” dezelfde artiest is, maar voor de meeste computerprogramma’s zijn ze dat niet.

De oplossing is inderdaad wat KarelWillem zegt: vul een albumartiest in, dan zal iTunes de nummers daarop sorteren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.