9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    arnautje

Album Google Foto's op WordPress publiceren

Met de overschakeling van Picasa naar Google+ krijg ik de albums niet meer gepubliceerd.
    Kunnen jullie mij eventueel een goede (betalende) plugin aanbevelen.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    arnautje

Dat heb ik al geprobeerd maar dat lukt niet.
    Bij Picasa kon je vroeger een code genereren voor een diavoorstelling. Deze optie vind ik bij Google Foto’s niet meer terug.

Moderator
    Raymon Mens

Google Photo’s heeft hier geen optie voor, dus kunnen plug-in-bouwers er ook niets voor maken. Ik vrees dat je vooralsnog out of luck bent totdat Google een methode voor embedden toe gaat voegen…

Bijdrager
    arnautje

@raymond, dat vreesde ik ook al.
    Met Picasa ging dat als een fluitje van een cent.
    Raden jullie mij ev. een ander foto-opslagplaats aan waar dit nog wel lukt.

Bijdrager
    Shmoo

Het probleem is vooral dat Google op deze manier opdraait voor het hosten van de plaatjes en de bandbreedte terwijl jij ze ergens anders (eigen site) toont.

Ik had vroeger ook zoiets gemaakt voor de lokale harmonie met MijnAlbum of MijnFotoAlbum maar die zijn volgens mij weer overgenomen door Picasa.

Bijdrager
    mwesterl

Bijdrager
    Shmoo

Waar de TS volgens mij vooral mee zit is dat hij twee dingen door elkaar haalt of als een geheel ziet.

1) Het hosten/uploaden van afbeeldingen ergens bij een dienst
    2) Een gallery aanmaken en embedden in zijn pagina incl. autoplay en diavoorstelling functionaliteit

Beide onderdelen hebben natuurlijk weinig met elkaar te maken. WordPress heeft gewoon al een gallery functie ingebouwd in de media uploader. Je kunt dus makkelijk een album aanmaken met 25 afbeeldingen – het enige dat je dan nog zou moeten zoeken is een plugin of script dat zorgt dat deze automatisch gaan afspelen.

Zie hier een voorbeeld.

Slideshow Gallery Demo

Echter.. Je moet dan wel je afbeeldingen op je eigen hosting gaan uploaden en je bent dan afhankelijk van hoeveel GB je webhoster in je pakket heeft gestopt. Of je moet al je media extern gaan hosten en dan een koppeling zoeken met WordPress.

Bijdrager
    arnautje

Bedankt voor jullie reacties!
    Door de jaren heen hebben wij met school zo’n 6.000 foto’s verzameld. Opladen op onze eigen host is dus uitgesloten. Per activiteit zijn er ook meer dan 25 foto’s, met NextGEN Gallery geraak ik dus ook niet verder.
    Met Picasa was het embedded van een album geen enkel probleem, spijtig dat dit nu niet meer gaat…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.