9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Gene

Album art, wel in coverflow, maar niet op iPod

Ik heb even gezocht, maar ik denk dat ik nu wel iets raars heb.
    Vorige week heb ik mijn muziek opnieuw op de computer gezet, op een externe hd van LaCie (firewire connected). Ik heb hiervoor gekozen, omdat graag mijn muziek in WAVE wil beluisteren. Toen ze nog in “mp3” stonden heb ik de albumillustraties via Clutter naar iTunes gekopiereerd. Dit heb ik gedaan, omdat ik geen iTunes Store account had. Nu wel.

Dus ik heb Clutter eraf gehaald en opnieuw mijn albumcovers gedownload via de iTunes store. Nu staan er bij veel albums een muziek nootje bij andere de albumafbeelding, als ik ze bekijk in coverflow. In de normale lijst, met het icoontje “huidig onderdeel” geopend: “Albumillustratie niet bewerkbaar”. Dus de afbeelding staat wel in coverflow, maar niet in de normale lijst.

Een ander probleem is dat ik de beschikbare albumafbeeldingen, die ik wel kan zien in coverflow en in “huidig onderdeel”, weer niet kan zien op mijn iPod.

Er is dus ergens een fout ingeslopen: Wat kan dit zijn? Is het, omdat ik Clutter gebruikte en pas na het converteren de albumillustratie heb verwijdert en de iTunes covers gebruik? Komt het door de externe hd, die overigens mijn muziek perfect weergeeft?

Laat maar eens wat horen… thnx

mzzl
    Gène

Bijdrager
    DarthMathicus

heb hetzelfde probleme hier..

een deel komt door de albumart die gedownload is door itunes zelf, die zit blijkbaar niet embedded in de mp3/aac/whatever file, maar staat los op de HD.

En wordt dus (vaak) niet meegekopieerd naar de ipod.

vree lastig, zal hopelijk met 7.1 opgelost zijn..

Bijdrager
    iJoost

Ik heb ook wel eens gemerkt dat ie de album art niet overzet als er geen andere reden is om het nummer (opnieuw) op de iPod te zetten. Gewoon even alle muziek er af (vinkje uit en iPod bijwerken) en alles er weer op (vinkje aan en iPod bijwerken). En dan is het goed.

Bijdrager
    Gene

Hoe kan het dan zijn dat de covers wel zie in coverflow maar niet in “huidig onderdeel”?

mzzl
    Gène

Bijdrager
    iJoost

Volgens mij doet ie dat als ie voor andere nummers van het album al wel de album art heeft maar voor dat ene nummer nog niet. Gewoon nog een keer weer Haal albumillustraties op?

Maar misschien heeft het ook wel te maken met een van de andere dingen die je noemt. Niet te veel mee kloten en niet te veel “handige” tooltjes blijft toch het beste advies… zolang je niet exact weet wat je aan het doen bent.;-)

Bijdrager
    Gene

Dus het zou aan Clutter kunnen liggen dat de covers zich niet helemaal laten zien.

hmm,

Ik gebruik niet veel, zeg maar rustig bijna geen tooltjes in OS X. Alleen Clutter was wel handig, voordat ik een iTunes account had natuurlijk. Het valt me wel op dat lang niet alle albums in iTunes staan. Terwijl deze wel te vinden in de Amazon bibliotheek (das waar Clutter ze vandaan tovert). Het is me ook opgevallen dat bij nummers waar een tweede artiest meedoet (Black eyed Peas feat. Jack Johnson) dat hij dan daar een apparte album dingetje voor maakt. Die heb ik al verwijdert. Maar naar herhaaldelijk de album covers te hebben opgevraagt blijft het niets. Ik zal nog eens kijken.

thnx voor de hulp tot zover.

mzzl
    Gène

Bijdrager
    Gene

Ik ben weer wat wijzer:

Heb ondekt dat hij alleen van het eerste nummer de cover laat zien. Kan ik dit kopieren na de andere nummers?

mzzl
    Gène

Moderator
    Poezenbeest

Kan, maar vreet geheugen…

Wachten op de iPhone,:D

Bijdrager
    Mans

Ik heb dit gehad toen ik nummers van mijn ipod had gehaald.

Het loste bij mij op als ik het nummer een keer gespeeld had in Itunes, dus misschien kan je dat eens proberen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.