5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ExtraLarge

Opgelost: Album Art soms wel en soms niet aanwezig op USB stick

Hallo,

Ik heb in mijn nieuwe auto een HD waar ik via een USB stick mijn iTunes bieb op wil zetten. Als ik echter op de USB stick kijk zie ik soms wel en soms niet de Album Art op de icoontjes van de albums. Dit komt ook zo over op de display in de auto. Het lijkt willekeurig (is het natuurlijk niet), aangezien het AAC en MP3 bestanden zijn en het bij sommige dus wel en bij anderen niet zichtbaar is. In iTunes zijn alle plaatjes keurig aanwezig onder “illustraties” en ook op de iPhone komen ze gewoon mee.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

iTunes slaat album art geloof ik apart van de muziek bestanden op, en weergeeft deze voor alle tracks waarvan het album overeenkomt. Je kan echter ook de album art in de ID3 tags van de MP3’tjes opslaan. Als je dat doet is de album art ook buiten iTunes, in de Finder bijvoorbeeld, te zien.

Ik geloof dat er enkele scripts voor iTunes zijn die je album art ‘fuseren’ in de ID3 tags. Ik zal zo even zoeken naar zo een script voor je.

EDIT: probeer deze eens.

Bijdrager
    ExtraLarge

Hoi Waffle,

Bedankt voor je reactie. Die script werkt idd, maar ik heb ook ontdekt dat als ik het plaatje eerst uit iTunes haal en naar mijn bureaublad kopieer en het opnieuw in iTunes importeer, het dan wel op de USB verschijnt als ik ze daarop zet. Het vreemde is dat ik die import van plaatjes met alle versies van iTunes heb gedaan. De Dijk bijvoorbeeld is met de laatste versie gedaan en toch zag ik de plaatjes niet. Ik heb ook genoeg albums die ik met de laatste versie heb geïmporteerd waar wel de plaatjes van zichtbaar zijn. Idem voor oudere versies. Ik doe het altijd op dezelfde manier (alle nummer selecteren –> info en plaatje naar “illustraties” slepen. In iTunes zie je die plaatjes dan dus ook altijd). De ene keer verschijnen ze dus wel en de andere keer niet.

Voor mij onbegrijpelijk, maar op deze manier is het wel op te lossen.:)

Bijdrager
    ExtraLarge

Opgelost; plaatjes waren te groot:-D

Bijdrager
    edwinl

heren, kunnen jullie mij helpen. ik heb hetzelfde probleem, echter snap ik niet hoe het script werkt. alvast bedankt.
    ik heb een mac en alles ingesteld op nl taal.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.