3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    bobbee

Album art en CD count

Ik heb al een tijd last van een hele trage Itunes. En kreeg een tip om alle album art eens weg te halen en daarna opnieuw te installeren. Dat deed ik en inderdaad was ITunes daarna snel. Maar ook bleek dat in de muziekbibliotheek nog maar weinig nummers over waren.
    Daarna heb ik de map album art weer teruggezet en waren alle nummers er weer. Blijkbaar telt ITunes de nummers aan de hand van album art of zit in die map ook de cd count verstopt.
    Iemand die dat weet?

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic verplaatst naar juiste subforum. Je vraag betreft namelijk geen synchronisatieprobleem…[/mod]

Bijdrager
    bobbee

Vreemd. ik heb dezelfde handeling opnieuw uitgevoerd en nu heb ik wel al mijn albums/cd’s. En is het traagheidsprobleem opgelost. Verklaring van die traagheid zou kunnen zijn, dat Itunes de hele database (Cache) van de albumart doorspit als je het programma gebruikt. En als die niet goed is ingericht (verkeerde tags ofzo) dan kost dit tijd en dat veroorzaakt de vertraging).

Mogelijk hebben jullie hier iets aan. Voor alle duidelijkheid ik werk op een pc en gebruik vista. Ik weet niet of het ook werkt voor Macs en andere besturingsprogramma’s.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.