12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    macsiem

Albelli fotoboek

Ik kreeg onlangs een promotie code om een fotoboek te laten maken. Dat leek mij wel wat. Na een half uur had ik een boekje met 24 foto’s samengesteld. Op zich een niet geheel fraai programma, allereerst is het invoer veld te klein en maar de helft van je scherm. Zorgvuldig samenstellen is er niet bij. Tevens is er geen keus een foto recht op of liggend te maken, Je zit vast aan de indeling van Albelli.. Eindelijk toch maar besteld, promotiecode ingevoerd, maar dat gaf niet de beloofde korting. Toch maar besteld en ook dat lukt niet. Er wordt de mogelijkheid geboden met IDEAL te betalen, maar na aanklikken van die knop gebeurt er niets. een half uur voor niets gewerkt en geen resultaat. Voor mij geen Albelli meer! Waardeloos!!
    Ik ga maar weer terug naar het Apple fotoboek, wel duurder, maar veel handiger en een fraai resultaat.

Bijdrager
    Fishstick

Hoe duur was een fotoboek bij Albelli dan?

Bijdrager
    macsiem

Volgens de advertentie met promotie code: € 1,95,- alleen de verzendkosten. (24 foto’s)
    Bij bestelling: € 9,95 (24 foto’s)
    Leuke promotie!

Bijdrager
    trabant
    ”macsiem”

een half uur voor niets gewerkt en geen resultaat. Voor mij geen Albelli meer! Waardeloos!!

”macsiem”

Leuke promotie!

:?

Bijdrager
    Cenobyte

Sjemig wat een draak van een programma. Opstarten duurt een week, openen van een album waaraan je bezig bent nog langer (ALS het programma al zin heeft om een album te openen, want het laat totaal niet weten waarmee het bezig is) en het versturen tenslotte duurt langer dan de levensduur van mijn Mac…. :x

De Windows versie werkt beter, maar is weer 1000x ingewikkelder, dus dat hebben we ook maar opgegeven.

Bijdrager
    @iMen

Je zou Blurb eens moeten proberen…

Lid
    lEl

De windows applicatie is wel mooi hoor, kan je leuke dingen mee maken, maar voor de mac trekt het op geen zak…

Bijdrager
    Cenobyte

We kregen van Albelli trouwens wel een erg nette mail van de supportdesk. Ze hebben blijkbaar een nieuwe versie in ontwikkeling, waarvan we de Betaversie mochten gebruiken, welke meer mogelijkheden heeft (waarschijnlijk gelijk aan de Windows versie, vermoed ik). Ook kregen we een tegoedbon voor een nieuw album! Erg netjes van Albelli, dus dat moest ik wel even vermelden!:D

We zijn inmiddels trouwens gewoon aan de slag gegaan met de Windows versie in VMWare op de Mac en dat werkt wel erg goed. Is ook inderdaad een erg mooi pakket.

Bijdrager
    Arjen111

Op zich was ik tevreden over de software van Albelli om een fotoalbum te maken.
    Totdat ik het album waar ik mee bezig was opeens niet meer kon openen. Wel een klokje/zandlopertje dat een halve minuut ronddraaide. Maar daarna opende m’n album niet. Ook geen foutmelding. Niks. Ik kan aanklikken wat ik wil, maar het album opent niet.
    Heb Albelli om hulp gevraagd en hoor al twee weken dat ik “voor het einde van de week”, “begin volgende week”, “zo spoedig mogelijk” een oplossing te horen krijg. Omdat er al zoveel tijd in het album zit vind ik het zonde om weer helemaal opnieuw te beginnen.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Tips hoe ik weer bij mijn album kan komen? Of hoe lang zo’n helpdesk-traject bij Albelli kan duren?

Bijdrager
    Cenobyte
    ”Arjen111″

Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Tips hoe ik weer bij mijn album kan komen? Of hoe lang zo’n helpdesk-traject bij Albelli kan duren?

Jazeker, ook hier heeft dat fenomeen voor veel angstzweet gezorgd. Mijn vrouw had wekenlang op een album zitten zwoegen (perfectioniste als ze is) en uiteindelijk kon het album niet worden ge-upload! Verschillende keren hebben we de machine 5 uur en 7 uur laten ploeteren om te uploaden, maar toen er na zoveel tijd geen enkele harddisk- of netwerkactiviteit te horen/zien was hebben we het uploaden maar gestaakt en alles gesaved.

De volgende morgen wilden we weer proberen, maar opende het album niet meer!! Ik heb nog nooit zulke erge scheldwoorden uit dat mooie mondje horen komen :P
    Uiteindelijk kwam ik erachter dat na herhaaldelijk klikken op de bestandsnaam EN de butten “openen” het bestand wel opende. Gewoon herhaaldelijk snel & geïrriteerd multiklikken -een keer of 10- dan een seconde of 30 a 40 wachten en voila, het bestand opende zicht. Ik heb dat een keer of 3 moeten (en kunnen) herhalen.

Het album uploaden lukte trouwens uiteindelijk wel, maar dit duurde dik 20 (!!) uur! Ik praat hier dan over de Mac versie en een album van wel 60 pagina’s (maximum geloof ik).

Bijdrager
    demiesmail

Ik maak mijn fotoalbums sinds kort bij fotofabriek.nl. ze leveren snel en de albums hebben fantastische kwaliteit! Het software progamma is voorzien van alle functies die je maar wilt en presteert het toch nog om gebruiksvriendelijk en overzichtelijk te blijven. Bovendien kun je bij fotofabriek.nl nog echte ouderwetse service verwachten, die bij de meeste bedrijven niet meer bestaat. ik blijf bij fotofabriek, een echte aanrader dus!

Moderator
    unSOUND

Mijn Albelli boek is vandaag binnen gekomen… Ik herken dus echt nul komma nul van de klachten die macsiem en Arjen111 noemen… Uploaden was een eitje, betaling via iDeal ging gewoon goed, en het boek lag binnen een week in de bus.

Maar ik heb niet het programma gebruikt, maar de online webversie… wellicht dat daar een verschil in zit…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.