19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Amadea

Alarm gaat om de 10 minuten af op iMac 21.5.

Wie kan ons helpen??? We hebben hier een iMac van iets meer dan een jaar oud en we worden helemaal gek van het alarm dat voortdurend afgaat. Het apparaat wordt onbestuurbaar ( geen muisfunctie meer ) en kan alleen uitgezet worden door de stroom uit te schakelen. De stroom van het apparaat wordt geleverd via een stekkerdoos die met een schakelaar wordt bediend. Netwerk is draadloos, i.v.m. thuisdeling en aansluiting op de geluidsapparatuur, maar signaal is soms zwak. Meer info kan ik even niet bedenken. Hoop dat er iemand is die raad weet.

Bijdrager
    KarelWillem

‘Het alarm’??

Kun je dat omschrijven. Hoe klinkt dat dan?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Bijdrager
    Amadea

Ja, dat is precies het geluid! Maar ik zie op het Youtube filmpje dat diegene hem gewoon uit kan zetten. Dat lukt bij ons niet meer.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Er zijn al enkele topics hierover geweest. Maar ik krijg de indruk dat niemand 100% zeker weet wat het betekend. Maar men vermoed een probleem met het RAM geheugen. Dus kijk eens wat er gebeurt als je er een reepje uit haalt (plaatje aan onderkant van het scherm verwijderen om er bij te kunnen)

Bijdrager
    1984
    hendrik op 24 oktober 2011

Er zijn al enkele topics hierover geweest.

Zoals o.a deze iMac extreem luide waarschuwingstoon (niet de bekende geheugentoon!)

Bijdrager
    Amadea

Als ik het goed begrijp is de kans groot dat het aan het RAM geheugen kan liggen. Ik weet niet of ik het aandurf daar zelf aan te gaan sleutelen. We hebben overigens ook een Time Capsule op de Mac aangesloten.

Bijdrager

Daar is niets moeilijks aan. Iedereen kan dat!

Bijdrager
    Amadea

Maar wat is de consequentie voor het apparaat als ik dat reepje verwijder?

Bijdrager
    Amadea

Bedankt! Ik ga er mee aan de slag.

Bijdrager
    Pivni Pes

Even uit mijn hoofd, zitten er 2 repen in van ieder 1GB.
    Consequentie als je er 1 uit haalt, dat je iets wat minder geheugen hebt, en bepaalde zaken trager kunnen gaan.
    Lion heeft 2GB nodig dacht ik???
    Ik weet niet wat je computer doet als je er Lion op heb staan met 1GB, maar dat weten wellicht andere mensen hier wel.

Ik heb trouwens hetzelfde probleem met ook een iMac 21,5, alleen zit er bij mij 4 reepjes in, en doet dit probleem zich voor 1 keer per maand.
    Nu zit er op 2 reepjes garantie van Apple, en de andere 2 van de locale computerboer.
    Punt is dat ik niet weet welke van de 4 stuk is, en testen door telkens eentje er uit te halen duurt erg lang.
    De computer opstarten met appeltje+D en een tijd laten draaien, geeft geen fouten.
    Dus lekker vage shit.

Misschien zou je de computer met appeltje+D op kunnen starten, en het diagnose programma laten draaien (wel met de installatie DVD in de DVD drive)

Bijdrager
    Amadea

Pivni Pes: heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Nog even een (misschien domme) vraag: ik heb een Time Capsule, dus ik neem aan dat alle nieuwe informatie daar dagelijks wordt opgeslagen. Wat gebeurt er dus met de informatie als ik zo’n reepje vervang? Wordt die automatisch vanaf de TC weer op een nieuw reepje gezet? Ik heb overigens (nog) geen Lion op mijn computer staan, dus dat vormt geen probleem.

Bijdrager
    Pivni Pes

TM is geen probleem.
    Als je wat van je TM terug zet, dan gebeurt dit op je harddisk (HDD)
    Je reepje geheugen waar we het over hebben, dat is je werk geheugen, als je de computer uit zet, en daarna aan, dan is als wat in je werk geheugen stond weg, maar wat op je HDD staat niet.

Kortom, het vervangen van je werk geheugen, is niet van invloed op je TM backup of de informatie op je HDD.

Bijdrager
    bgielink

Ik wil niet onbeleefd zijn, maar het lijkt wel alsof dit een soort grap is van Apple:) Ik lach me kapot door dat geluid, lijkt wel een luchtalarm. Als er echt iets mis is (temp CPU te hoog oid) zou de mac zich toch zelf wel uitzetten?

Een expert hier die weet of die sirene ook in mijn MBpro zit?

Bijdrager
    guru

bij mij was er idd een latje dood .

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wanneer is de herdenkingsbijeenkomst? :crazy:

Bijdrager
    guru

de reincarnatie heeft al plaats gevonden ; het terug onder de levende komen koste wel 60€:money:

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik ben nu voor familie bezoek/vakantie in Tsjechië, en ik heb de probleem iMac mee genomen.
    Hier heb ik even rustig de tijd om te testen en problemen op te sporen.
    Totaal zit er 4x 2GB in deze iMac, 2x 2GB standaard, en 2x 2GB bij de computer boer vandaan.
    De harde schijf ratelt constant als een gek, vooral als er met Illustrator wordt gewerkt.
    Ik heb de 2 repen die bij de computer boer vandaan komen er uit getrokken, en alle problemen zijn verdwenen.
    Als ik weer terug in Nederland ben, dan zal ik even garantie gaan claimen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.