13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Rogier

Al m’n mp3’s pleite ….

Net een iPod aangeschaft, dus ik dacht: die kan ik mooi als backup gaan gebruiken dus kunnen de 2 partities op m’n iBook weer tot 1 gereduceerd worden. Hele zaakje opnieuw geinstalleerd en daarbij geen backup gemaakt van m’n mp3’s, want die had ik al gesynchroniseerd met de iPod. Niet echt nodig om ze daar dubbel op te zetten, zou je denken. Ik dus op mijn schone systeem weer alles geinstalleerd en geprobeerd de mp3tjes terug te syncen, komt iTunes met een melding dat de bieb op de iPod een andere is dan die in iTunes en of ik dubbele bestanden wil vervangen o.i.d. Aangezien mijn hergeinstalleerde iTunes niks bevatte dacht ik alles weer terug te syncen van de iPod. Niet dus. Bam! Hele iPod leeg! Inclusief de muziekjes die ik legaal had gekocht met de ITMS gift certificates en een stuk of 20 cds van mezelf die ik had geript. Mooi kl*te dus, om een lang verhaal kort te maken. Anyway, jullie voelen ‘m al aankomen: is er een manier om de muziekjes nog te redden of is dat kansloos?

Bij voorbaat dank,
    Rogier

Bijdrager
    patjo

Het antwoord op je technische vraag zou ik niet weten, maar mocht je alles echt kwijt zijn, dan kun je je iTMS-muziek nog wel terughalen. Ga naar de iTMS en klink onder ‘geavanceerd’ op ‘zoek naar aangeschafte muziek’ (oid, ik zit nu niet achter een mac). Alles wat je hebt gekocht en niet op je schijf staat wordt automatisch opnieuw gedownload. Maar ik hoop natuurlijk dat je alles terug vindt. Succes!

Bijdrager
    Panthertje

Rogier, je iPod is toch niet leeg?

Haal het programma iPodRip op, kost iets van $ 12…. en een paar cent .
    Hiermee haal je de muziek van je iPod af je mac in.
    Terug zetten in iTunes, klaar is Rogier :innocent:

Of heb ik het verkeerd begrepen ?

Bijdrager
    Rogier
    ”patjo”

Het antwoord op je technische vraag zou ik niet weten, maar mocht je alles echt kwijt zijn, dan kun je je iTMS-muziek nog wel terughalen. Ga naar de iTMS en klink onder ‘geavanceerd’ op ‘zoek naar aangeschafte muziek’ (oid, ik zit nu niet achter een mac). Alles wat je hebt gekocht en niet op je schijf staat wordt automatisch opnieuw gedownload. Maar ik hoop natuurlijk dat je alles terug vindt. Succes!

Ok, dank je Patjo. Dat ga ik in ieder geval proberen.

Bijdrager
    Rogier
    ”Panthertje”

Als ik kijk naar de vrije ruimte op de iPod kijk, staat er heel weinig meer op. Ook scrollend door het menu kom je geen muziek meer tegen. Misschien niet zo’n hele slimme actie mijnerzijds, maar ik vind dit toch ook wel weer heel cru van Apple.

Bijdrager
    error

Helaas… je bent al je muziek kwijt.

iTunes kan enkel de muziek synchroniseren van je computer naar je iPod. Niet andersom. De enige info die iTunes van je iPod naar je computer mag halen zijn gegevens als playcount en ratings (sterren). Geen muziek.

De iTunes autosync maakt een kloon van je iTunes bibliotheek op je iPod (+ die synchronisatie van wat database gegevens). Een lege iTunes bibliotheek syncroniseren met een volle iPod geeft dus een lege iPod als resultaat!

Dat is een potentieel gevaar van auto sync als je even niet goed oplet. En ook de reden waarom ik mijn iPod handmatig beheer (+ mijn iTunes bibliotheek is +40GB)

Muziek van je iPod naar je computer kan alleen met hulpjes zoals PodWorks e.v.a. Allen geen software van Apple.

Bijdrager
    Rogier
    ”ee”

Helaas… je bent al je muziek kwijt.

iTunes kan enkel de muziek synchroniseren van je computer naar je iPod. Niet andersom. De enige info die iTunes van je iPod naar je computer mag halen zijn gegevens als playcount en ratings (sterren). Geen muziek.

Omdat je iTunes bibliotheek leeg was maakt iTunes bij autosync een kopie van je bibliotheek (leeg) naar je iPod. Resultaat: iPod leeg.

Muziek van je iPod naar je computer kan alleen met hulpjes zoals PodWorks e.v.a. Allen geen software van Apple.

Daar was ik al een beetje bang voor ja. Nou ja, weet ik dat in ieder geval zeker. Dank voor jullie hulp!

Groet,
    Rogier

Bijdrager
    pimpel

voor winblows bestaat er ook een programma, namelijk EphPod 2.70a.

Daar kan je volgens mij ook de muziek, naar je harde schijf kopieren.
    Alsook PodUtil 2.0b2 doet dit, daar ben ik zeker van, dat deze het kan, check www.download.com

Bijdrager
    Turbanus

Gedownloade muziek, moet je eigenlijk net zien als gedownloade software. Alleeen wort daarbij altijd vermeld dat je een kopie moet branden voor back-up. Ik doe dat met de gekochte muziek ook. Na wederom invoeren vanaf die cd, ben je ook mooi die beveiligingscode kwijt!

Bijdrager
    Rogier
    ”Turbanus”

Gedownloade muziek, moet je eigenlijk net zien als gedownloade software. Alleeen wort daarbij altijd vermeld dat je een kopie moet branden voor back-up. Ik doe dat met de gekochte muziek ook. Na wederom invoeren vanaf die cd, ben je ook mooi die beveiligingscode kwijt!

Ik weet het .. ben altijd nogal laks met back-ups, totdat dit soort dingen gebeuren. Het was alleen in totaal 6 GB en zonder DVD brander ben je dan nogal even aan het branden. Aan de andere kant: kan ik wel weer met een schone lei beginnen:-) Misschien is dit wel een straf voor het illegaal downloaden. Je weet ’t nooit …

Bijdrager
    banaan

Yep.. Waarschijnlijk ben je alle bestanden kwijt…
    Het maffe is; Alles staat er nog wel op [de 10101011010], maar de verwijzing is gewoon verdwenen… Je zou 1010101 gedoe volgens mij weer om kunnen zetten naar bestanden door Data Rescue X te gebruiken, maar waarschijnlijk worden de bestandsnamen niet gehandhaafd en krijg je een enorme lijst met files waarvan de namen je niet veel duidelijk maken… Hmm, goed idee!:-) Haha.

Bijdrager
    GIJay
    ”Rogier”
    ”Panthertje”

Als ik kijk naar de vrije ruimte op de iPod kijk, staat er heel weinig meer op. Ook scrollend door het menu kom je geen muziek meer tegen. Misschien niet zo’n hele slimme actie mijnerzijds, maar ik vind dit toch ook wel weer heel cru van Apple.

Het is niet cru van apple is beetje dom van jou. Er zijn al 10.000 mensen voor je geweest die die fout hebben gemaakt. Als je eerst had opgezocht of het zou gaan, dan had je het geweten. Apple moet die dingen doen om te voorkomen dat die gevulde iPod heel de kamer doorgaat.

Had je nu gewoon een mapje gemaakt en je mp3’s er zo op gesmeten ( zoals een hd) had je het probleem niet gehad.

Bijdrager
    Rogier
    ”spac-e-jay”

Het is niet cru van apple is beetje dom van jou. Er zijn al 10.000 mensen voor je geweest die die fout hebben gemaakt. Als je eerst had opgezocht of het zou gaan, dan had je het geweten. Apple moet die dingen doen om te voorkomen dat die gevulde iPod heel de kamer doorgaat.

Had je nu gewoon een mapje gemaakt en je mp3’s er zo op gesmeten ( zoals een hd) had je het probleem niet gehad.

Sterker nog, het is heel erg dom van mij. Maar de melding die iTunes maakt is niet conform de actie die wordt ondernomen. Hij zegt namelijk dat dubbele items zullen worden overschreven. Daarnaast had ik dan toch graag een melding gezien van ‘weet u zeker dat u X nummers op de iPod wilt verwijderen’. Dergelijke zorgvuldigheid ben ik namelijk van Apple gewend.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.