25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    thomasvaren

Al een week geen e-mail ontvangst!

Sinds ongeveer een week krijg ik geen e-mails meer binnen op mijn iPhone.
    Voorheen was er nooit wat aan de hand. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Bijdrager
    jeroenimo

Lijkt me heeeerlijk !

Hoe doe je dat ?

Bijdrager
    MouseMighty

Je abbo niet betalen?

Bijdrager
    thomasvaren

Het is inderdaad lekker rustig:)
    Maar zonder gekheid: ik kan gewoon surfen en ook mijn apps doen het, maar mijn mails komen alleen nog maar op mijn computer binnen. En de reden dat ik een iPhone heb gekocht is toch óók dat ik mijn e-mailtjes ermee kan ontvangen.
    Zijn er storingen bekend? Of zou het een instellingskwestie zijn?

Bijdrager
    Fierry
    ”thomasvaren”

Maar zonder gekheid: ik kan gewoon surfen en ook mijn apps doen het, maar mijn mails komen alleen nog maar op mijn computer binnen. En de reden dat ik een iPhone heb gekocht is toch óók dat ik mijn e-mailtjes ermee kan ontvangen.

Gebruik je IMAP of POP3?

Bijdrager
    MouseMighty

[bezijden-de-discussie]

”GuusBeckers”
    ”thomasvaren”

Gebruik je IMAP of POP3?

Waarom ga je kwoten als je reageert op de post boven je? Zie je hoe irritant dat is?[/bezijden de discussie]

Heb je verder niets per ongeluk veranderd? Zoals je bv op je computer je account kan uitzetten?

Bijdrager
    thomasvaren

Ik weet eigenlijk niet of ik IMAP of POP3 gebruik. Verder kan ik me niet herinneren dat ik iets heb veranderd.

Bijdrager
    Fierry

Welke provider heb je voor email? (Gmail,KPN,Ziggo e.a)

Bijdrager
    thomasvaren

Ik heb Chello en eerst deed ‘ie het wel. Het is sinds een kleine 2 weken.

Bijdrager
    Fierry

Dan heb je waarschijnlijk POOP3.

Controleer dan eens je poortnummers (kun je opvragen bij Chello)

Houd er wel rekening mee dat POP3 alle berichten download je berichten naar een apparaat. Alle andere apparaten kunnen dan geen mail vinden tot dat er weer mail wordt ontvangen.

Bijdrager
    MouseMighty
    ”GuusBeckers”

Dan heb je waarschijnlijk POOP3.

Dan vraag ej er ook om da’s shit zooi man… :P

Bijdrager
    thomasvaren

Of ik nu POP3 heb of IMAP, dat moet niet uitmaken. Hij deed het eerst en nu niet. Er moet dus een ander probleem zijn.

Bijdrager
    thomasvaren

En ik vrees dat ze er bij T-Mobile nog minder van af weten dan ik.
    Tenzij er hier een geniale geest opstaat ziet het er dus naar uit dat ik mijn leven lang verstoken zal zijn van email op mijn iPhone.

Bijdrager
    Eyeseesea

Ben je wellicht plotseling besmet geraakt met het Dingus-virus en wil niemand je meer kennen?

Sorry, kon het meest voordehandliggende even niet laten liggen.

Herman

Bijdrager
    macpro

Controleer de mail instellingen op je Mac eens. Als daar bij het account staat dat je POP3 gebruikt en ook nog eens dat na het lezen de mails meteen van de server worden verwijdert, dan heb je een mogelijke oorzaak.
    De Mac zal dan nl. meteenn na het ophalen van de mail deze verwijderen zodat de iPhone de mail niet meer kan vinden.
    Dat zou dan wel betekenen dat je de hele week toevallig iedere keer eerst op de Mac en daarna pas op de iPhone je mail hebt opgehaald. Wat natuurlijk een mogelijkheid is als je je Mac 24/7 aan laat staan met mail geopend.

Bijdrager
    thomasvaren

Ik blijk POP3 te gebruiken en de instelling stond op ‘na één week verwijderen’. Die heb ik inmiddels op een maand gezet.
    Maar nog steeds ontvangt mijn iPhone geen mail. Hij blijft aangeven: ‘verbinden..’ met dat draaiende rondje.
    Bij de T-Mobile-winkel waar ik net vandaan kom, zeiden ze de iPhone weliswaar te verkopen maar er geen verstand van te hebben…

Bijdrager
    thomasvaren

Nog iets geks: hij geeft nu zelfs dat rondje met ‘verbinden’ niet eens meer. Beneden op het schermpje bij ‘inkomend’ staat nu: Bijgewerkt: 02-10-08 17:15

Bijdrager
    Eyeseesea

Ben je van provider veranderd? Bijna alle providers blokkeren e-mailverkeer (pop3) dat van een andere provider komt.

Uitleg: Je hebt een internetabonnement bij Ziggo, je surft op je iPhone via een hotspot van T-mobile, je gratis pop3 kan niet worden gecheckt. Doe je dit echter via een thuis draaiend netwerk (dus je iPhone ook via Ziggo), dan kun je wel je gratis pop3 checken.

Ergo: iPhone op eigen netwerk werkt wel, maar via hotspot van een ander dan niet; dan is dat je probleem.

Herman

Bijdrager
    thomasvaren

Nee, ik zit nog gewoon bij chello en een paar weken geleden deed alles het prima. Zou het niet een instelling in de iPhone kunnen zijn die niet goed staat?

Bijdrager
    Eyeseesea

Zou natuurlijk kunnen, maar als het vooraf goed werkte, en je hebt niets verabderd, dan zou het nog steeds goed moeten werken; maar je instellingen (smtp en pop, inlognaam en ww) nalopen kan natuurlijk nooit kwaad.

Herman

Bijdrager
    thomasvaren

Ik zal het nog eens nalopen en anders maar even aan een collega vragen op mijn werk.

Bijdrager
    thomasvaren

Inmiddels drijf ik steeds verder af van de oplossing. Als ik nu op Mail tik krijg ik een schermpje met allemaal providers (AOL, Yahoo etc.):(

Bijdrager
    macpro
    ”Eyeseesea”

Ben je van provider veranderd? Bijna alle providers blokkeren e-mailverkeer (pop3) dat van een andere provider komt.

Uitleg: Je hebt een internetabonnement bij Ziggo, je surft op je iPhone via een hotspot van T-mobile, je gratis pop3 kan niet worden gecheckt. Doe je dit echter via een thuis draaiend netwerk (dus je iPhone ook via Ziggo), dan kun je wel je gratis pop3 checken.

Ergo: iPhone op eigen netwerk werkt wel, maar via hotspot van een ander dan niet; dan is dat je probleem.

Herman

Dit klopt niet. POP3 e-mail en IMAP e-mail kun je overal ophalen, ongeacht de provider die je gebruikt. De situatie die jij hier beschrijft is van toepassing voor het verzenden van e-mail via een SMTP server. Dan heb je wel de situatie dat de Ziggo SMTP server niet accepteert dat je via een T-Mobile verbindig mail wilt verzenden.

Bijdrager
    thomasvaren

Bij de T-Mobile shop zeiden ze dat ik de iPhone moest ‘resetten’.
    Maar ik weet alleen hoe je zoiets bij een cv-ketel doet.

Bijdrager
    thomasvaren

Nou, hoe het komt, vraag het me niet, maar hij doet het weer. 38 mails binnen…

Bedankt voor het meedenken in elk geval.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.