23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Pieterr

AirView

Te leuk om in het “ontdekkingen van de dag” te laten verdrinken…

AirView

Filmpjes streamen van het ene iOS device naar het andere, of vanuit iTunes op je computer.

Je iPad of iPhone wordt (bij wijze van spreken) zo een AppleTV 2.:lol:

Bijdrager
    Sascha

Karel-Willem zei op iPhoneclub:

Mooi gedaan.

Alleen… verpest ik nu het feest door te roepen dat ik er het nut niet zo van in zie?

Ik klik een YouTube video aan op mijn iPod, en kan die dan kijken op mijn iPhone of visa versa.

Is het dan niet iets eenvoudigere dat op het apparaat zelf te doen?

Zie ik ongekende mogelijkheden over het hoofd?
    En ik geef hem gelijk. Ik heb het al een kleine week. Voor niets handig…

Bijdrager
    Yaris

Uit hetzelfde artikel van iPhoneclub:

Een andere mogelijkheid is om de mediabestanden te streamen vanuit iTunes 10 naar je iOS-apparaat.

Je bewaart al je video’s op je Mac en van daaruit stream je ze naar je iOS apparaat. KarelWillem ziet dus wel iets over het hoofd.

Bijdrager
    Pieterr

Zoals Yaris zegt.

Dat het voor KW weinig meerwaarde heeft snap ik ook, want die heeft alles op dit gebied al zo’n beetje gezien/getest.

Wat ik er verder leuk aan vind is een heel ander aspect, namelijk dat dit een Open Source app is. Je kunt de broncode inzien, en bekijken hoe ze dit geflikt hebben. Ook dat zal niet voor iedereen de moeite waard zijn, ik zeg het er maar alvast bij.:lol:

https://github.com/nto/AirView

Bijdrager
    KarelWillem
    Yaris op 23 januari 2011

Uit hetzelfde artikel van iPhoneclub:

Een andere mogelijkheid is om de mediabestanden te streamen vanuit iTunes 10 naar je iOS-apparaat.

Je bewaart al je video\’s op je Mac en van daaruit stream je ze naar je iOS apparaat. KarelWillem ziet dus wel iets over het hoofd.Je hebt het artikel niet helemaal goed gelezen.

Die meneer dacht dat het over AirVideo ging.
    En dat is wel iets heeeel anders.

Bijdrager
    Pieterr

@KW: Het werkt met AirView, videostreamen vanuit iTunes (op je computer) naar de iPad of iPhone. ( Net zelf getest. )

En natuurlijk bestonden hier ook al andere oplossingen voor, die jij al allemaal gezien/getest hebt.

AirView werkt simpel via de standaard “AirPlay” knop van Apple, in iTunes etc.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, ik snap dat dat zo werkt.

Maar dan mag je toch eens uitleggen wat het gemak daarvan is?

Voorbeeld 1:
    Je zit achter je Mac, start een filmpje in iTunes, stuurt hem naar je iPhone en gaat hem daar kijken.
    In dat geval is Zumocast (helemaal gratis), AirVideo, StreamToMe een veel handigere oplossing.

Voorbeeld 2:
    Je zit met de iPhone in de hand, start een film in YouTube en stuurt hem naar je iPad.
    Waarom start je hem dan niet gewoon op je iPad?

Voorbeeld 3:
    Je zit met je iPhone in de hand, start een film en stuurt hem naar je Apple TV.
    Ja, dat is handig! Maar daar hebben we gelukkig geen AirView voor nodig.

Voorbeeld 4:
    Nou, kom maar op met die handige voorbeelden. Ik ben benieuwd!

Bijdrager
    Pieterr

Vooral voorbeeld 1, en dan nog liever met een iPad. AirView is helemaal gratis. Iets wat niet voor StreamToMe geldt. Dat er nog andere oplossingen zijn, en dat jij die al gezien/getest hebt, wist ik ook al.:wink:

Enfin, ik hou er maar over op. Ik ben hier niet om jou te overtuigen.:smile:

Bijdrager
    KarelWillem

ZumoCast is helemaal gratis. http://www.zumocast.com/ (Hoewel tijdelijk uit de lucht?).

En veel handiger dan AirView, omdat je gewoon rechtstreeks vanaf je iPad al die filmpjes kunt starten.
    Dus niet eerst naar je Mac hoeft, om daar een filmpje uit te zoeken.

Pieterr op 23 januari 2011

…Ik ben hier niet om jou te overtuigen.:smile:

Ik wacht nog steeds op het eerste voorbeeld wat AirView nou zo handig maakt.

Tot nu toe heeft niemand er ook maar één kunnen noemen.

Bijdrager
    iep
    KarelWillem op 23 januari 2011

Voorbeeld 1:
    Je zit achter je Mac, start een filmpje in iTunes, stuurt hem naar je iPhone en gaat hem daar kijken.
    In dat geval is Zumocast (helemaal gratis), AirVideo, StreamToMe een veel handigere oplossing.

Het zou helpen als je eens aangeeft waarom dat nou een veel handigere oplossing is.

Voor zover ik zo kan zien maakt men gebruik van iets wat gewoon standaard aanwezig is in zowel OS X als iOS. Dat levert een groot gemak op, zeker als het aantal AirPlay devices blijft stijgen. Bij dat StreamToMe en AirVideo moet je weer een server ding installeren en uiteraard dusdanig gaan lopen prutsen met firewall en router om het werkend te krijgen (router vooral als je over 3G zou willen streamen). Iets wat dan gewoon gebruik maakt van AirPlay heeft in dit geval het voordeel dat je hier dus helemaal niets geen gedoe mee hebt. Het enige “voordeel” voor o.a. StreamToMe wat ik zie is het kunnen streamen over 3G. Gezien de uploadsnelheden van hedendaagse internetverbindingen en de snelheid van 3G (al dan niet met datalimiet zoals bij KPN en Vodafone) is dit natuurlijk alleen een voordeel op papier, in de praktijk werkt het lang niet zo geweldig (de verbindingen zijn gewoon te langzaam of je jaagt je datalimiet er doorheen). Zumocast is volgens hun zeggen tijdelijk niet beschikbaar dus dat is nu niet te testen.

Voorbeeld 2:
    Je zit met de iPhone in de hand, start een film in YouTube en stuurt hem naar je iPad.
    Waarom start je hem dan niet gewoon op je iPad?

Probeer voor de gein dat exacte filmpje maar weer eens op je iPad op te zoeken. Een doorstuurknop is dan ineens heel wat handiger, veel minder gedoe. Dat heet nou gemak;) Ik denk dat hier ook de kracht zit van iets als AirView. Waarom zou je ‘m naar je iPad willen sturen? Omdat het scherm groter is dan je iPhone en dat is soms wel eens een stuk prettiger.

Voorbeeld 3:
    Je zit met je iPhone in de hand, start een film en stuurt hem naar je Apple TV.
    Ja, dat is handig! Maar daar hebben we gelukkig geen AirView voor nodig.

Dat klopt, dat kan vanaf de iPhone gewoon al middels AirPlay.

Voorbeeld 4:
    Nou, kom maar op met die handige voorbeelden. Ik ben benieuwd!

Tja, dat geldt eigenlijk ook voor de door jou genoemde tools. Ze doen allemaal nagenoeg hetzelfde maar op verschillende manieren. Het enige voordeel wat ik daarin zie is hetgeen je in voorbeeld 2 al noemt: het gemak van even naar een andere device switchen zodat je niet steeds weer de boel hoeft op te zoeken. De meeste filmpjes wil je toch op een groot scherm bekijken dus tv of je Mac. Als je dan iets op je iPhone/iPad/iPod Touch hebt is het wel handig als je dat dan naar een Mac of AppleTV kunt doorsturen zodat je het op het grote scherm kunt zien. Dat is dus precies de andere kant op en eigenlijk ook 1 van de ideeën achter dat AirPlay.

Bijdrager
    KarelWillem
    iep op 23 januari 2011

Het zou helpen als je eens aangeeft waarom dat nou een veel handigere oplossing is.

Alles wat op je Mac staat is direct beschikbaar op je iDevice.
    Veel groter gemak kan je niet hebben.

Maar resumerend, is het enige voordeel van Airview het kunnen doorsturen van een filmpje van je iPhone naar een andere iPhone of iPad.

Waar je dan wel net Airview open moet hebben staan, want anders werkt het ook niet.

Goed… het is grappig.
    En je zal het vast ooit wel eens gebruiken om indruk op iemand te maken.:wink:

Bijdrager
    Pieterr

ZumoCast is helemaal gratis. http://www.zumocast.com/

ZumoCast ziet er inderdaad ook handig uit. (Zelf nog niet geprobeerd.)

Bij “helemaal gratis” is het wel interessant om je af te vragen of er nog ergens een addertje onder het gras zit. (Zie: “Information We Collect from You”).

Bijdrager
    iep
    KarelWillem op 24 januari 2011
    iep op 23 januari 2011

Alles wat op je Mac staat is direct beschikbaar op je iDevice.

Kortom de overige applicaties die je gaf zijn helemaal niet beter maar net zo slecht;)

Ik weet dus nog steeds niet waarom die dingen nou beter zijn dan AirView, ik zie niet anders dan dat ze hetzelfde doen waarbij inderdaad het enige gemak het doorsturen van content van de ene naar de andere device is zodat je het niet steeds weer hoeft op te zoeken. Iemand zal er wel baat bij hebben, ik hoor er in ieder geval niet bij.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap je laatste alinea niet helemaal.

Met AirView (en AirPlay) kun je dus op je iPad ook direct alle films vanaf je harddisk bekijken?

Je ligt in bed en hebt zin in deel 33 van serie 12. Wat doe je dan met AirView?

Bijdrager
    Pieterr

Dan start je AirView op de iPad, en log je op je iPhone met Mocha VNC Lite in op je Mac beneden om de stream te starten in iTunes.:lol:

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, ja natuurlijk.

LogMeIn heb ik ook nog. Handig!:wink:

Bijdrager
    iep
    KarelWillem op 24 januari 2011

Ik snap je laatste alinea niet helemaal.

Het punt is dat de apps die jij noemt dezelfde functionaliteit hebben als AirView, ze doen het alleen allemaal op een wat andere manier. Daarom nog steeds de vraag: wat is er dan beter aan de ene app t.o.v. de andere app, waar zit de meerwaarde?

Daarnaast snap ik persoonlijk dit soort apps niet echt. Als het op je computer staat of wanneer je het op tv wilt kijken dan gebruik je die dingen toch; veel groter scherm? Ik snap de noodzaak niet om naar een iDevice te streamen, andersom kan ik me het nog wel voorstellen (kun je het op een groter scherm zien). Daarom zal ik er dus geen baat bij hebben.

Met AirView (en AirPlay) kun je dus op je iPad ook direct alle films vanaf je harddisk bekijken?

Zoals ik het begrepen heb wel ja.

Bijdrager
    KarelWillem
    iep op 24 januari 2011

Zoals ik het begrepen heb wel ja.

Nee, dat is dus niet zo.
    AirView heeft niet dezelfde functionaliteit als Airvideo e.d.
    Maar dat kan ik wel 63 keer herhalen geloof ik?

Als je in een andere kamer bent dan je iTunes is, heb je in dat geval aan Airview i.c.m. AirPlay niets.

En zoals al eerder gezegd; als je bijvoorbeeld in bed nog even een serie wil kijken is het gebruik van AirVideo e.d. erg handig.
    Je iMac mee naar de slaapkamer slepen is dan ook weer zo’n gedoe.
    Verder kun je – als je in het bezit bent van een leuke TV op de slaapkamer – de films ook daarheen streamen via je iPad (of iPhone/iPod).

Ook in het laatste geval gaat dat een stuk handiger met AirVideo dan met AirView.

Bijdrager
    KarelWillem

Goed, ik zal het met plaatjes proberen duidelijk te maken.

Situatie: ik lig in bed, zonder bij mijn Mac te kunnen.

Foto 1: AirView

Foto 2: AirVideo

In welk geval zou ik de meeste functionaliteit hebben?

Bijdrager
    Pieterr

Ik lees net dat StreamToMe straks ook AirPlay zal ondersteunen.

Apple Now Approving iOS 4.3-Compatible AirPlay Apps.

Bijdrager
    KarelWillem
    Pieterr op 26 januari 2011

Ik lees net dat StreamToMe straks ook AirPlay zal ondersteunen….

Ehm… (AirVideo).:lol:

Bijdrager
    Pieterr

Wat bedoel je KW? Zit het er nu al in?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Ik ben niet helemaal eerlijk.:wink:

Ik heb een jailbreak en daarbij AirVideoEnabler geïnstalleerd.

Ik heb dus AirPlay bij ALLE video-output.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.