11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    macer

airtunes vraagje

Hallo

Ik zit met een klein probleempje/ vraagje
    Ik heb een airport expres aan mijn versterker hangen en daar wil ik doormiddel van airtunes muziek op afspelen. dit lukt alleen niet zonder over te schakelen van mijn huidige netwerk (met gewoon een goedkope router) naar alleen de airport, waardoor ik dus niet kan internetten als ik airtunes gebruik.

Zie ik iets over het hoofd waardoor dit op te lossen is? of moet je daarvoor een airport extreme hebben?

mvg,
    Tom

Bijdrager
    Pieterr
    ”macer”

of moet je daarvoor een airport extreme hebben?

Dat sowieso niet. Een AirPort Extreme heeft geen AirTunes.

Heeft die (andere) router ook wireless, en gebruik je dat om te internetten?
    Zo ja, dan moet je je AirPort Express configureren in client mode: AirPort Express: How to join an existing wireless network in client mode

Zie ook: Veelgestelde vragen over AirPort Express en AirPort Express: What is client mode?

Bijdrager
    themacs

Ik had ook nog twee vraagjes over de airport express (twijfel om hem te kopen):
    Is de geluidskwaliteit degelijk (van de analoge uitgang)?
    Speelt de muziek zonder haperen (uitgaande van 54Mbits WiFi)?

Bijdrager
    Simonvanwijk
    ”themacs”

Ja, de muziekkwaliteit is bij mij degelijk.

En ja, heel soms hapert ie, maar dat is echt heel soms. Alleen als ie een slechte dag heeft. En dat is weinig.

Bijdrager
    Pieterr
    ”themacs”

Ja.

”themacs”

Bij gewoon gebruik van je Mac heb je daar geen last van.
    De enige keer dat bij mij de muziek even stilvalt is als ik de “Remote” app op de iPod touch opstart terwijl de muziek al aan het spelen is via de AirPort Express.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”themacs”

De nieuwe AE hebben N en als jouw wifi kaart in je Mac dat ook ondersteunt, is de snelheid hoger dan 54Mbits…..
    Geluidskwaliteit is net zo goed als dat je het in je Mac hebt gestopt. Beter of slechter wordt het niet is mijn ervaring.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Hansi2124″

De nieuwe AE hebben N en als jouw wifi kaart in je Mac dat ook ondersteunt, is de snelheid hoger dan 54Mbits…..

Niet als hij de AirPort Express in client mode gebruikt op een G netwerk. Maar ook dat is meer dan voldoende om audio te streamen.

Bijdrager
    Hansi2124

Is het niet zo dat het dataverkeer in dit geval gaat tussen de Mac en AE? Vandaar gaat het toch verder met een draadje naar de stereo? Ik kan mij voorstellen dat als het om internetverkeer gaat, dat dan de langzaamste schakel gaat gelden, maar daar is nu toch geen sprake van? Of zie ik het te simpel?

Bijdrager
    Apple

Je Mac stuurt het signaal via de router (die dus G kan zijn) naar de Airport. Als 1 van de drie componenten G heeft, is dat dus je zwakste schakel.

Bijdrager
    Hansi2124

Ok, da’s duidelijk .

Bijdrager
    christiaan1985

Bij mij hapert de de airport express overigens heel vaak in combinatie met de nieuwe itunes 8.. Er loopt hierover een draadje bij het apple forum, tot op heden is er nog geen oplossing gekomen. Kans bestaat dus dat het niet goed zal werken..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.