13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ingka

Airtunes onbekende fout 3256

hej,

na opdatering naar iTunes 8 krijg ik mijn Airtunes niet meer aan de praat.
    als ik wil koppelen aan mijn stereo krijg ik de melding ‘onbekende fout 3256)

voor mij helemaal onbekend :(

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

tnx
    Erik

Bijdrager
    iJoost
    Bijdrager
    Yaris

Vier tips gevonden op Apple Discussions:

[*:6cd8212171]Fixed for me. I did two things. (1) Upgraded firmware to 6.3. (2) Changed iTunes filewall settings under System Preferences – Security – Firewall.
      [*:6cd8212171]To fix go to:
      System preferences > Sharing > Firewall
      Click on the “iTunes music sharing” setting and select “Advanced”
      Uncheck the option “Block UDP Traffic”
      Close
      [*:6cd8212171]Go to Sys Pref > Security >Click on Firewall then make sure the radio button “Allow only essential services” is checked. Click the + sign at the bottom then navigate to iTunes in your applications folder and select add. Make sure when iTunes is added it is “Allowing incoming connections.” This worked for me using iTunes 8 and the 6.3 firmware.
      [*:6cd8212171]Go to Network > Advanced > TCP/IP and make sure “Configure IPv6” is set to “Automatically.” This worked for me.[/list:o:6cd8212171]

Moderator
      Poezenbeest

Met de aantekening dat tip 2 niet onder Leopard opgaat, maar voor Tiger wel…

Bijdrager
      ingka

opgelost .. dat duurde een tijdje, was niet thuis.

met de aantekening dat je in de NL leopard moet kiezen voor ‘stel toegang in voor specifieke voorzieningen en programma’s’ en iTunes daar aan moet toevoegen.

Bijdrager
      Yaris

Tip 3 dus.

Bijdrager
      J-P-H

Tip 1, 3 en 4 halen bij mij niets uit.
      Krijg alleen verbinding als ik de firewall uitzet.
      Maar daar wordt ik niet blij van.
      Graag snel versie 8.01

Bijdrager
      Jurriaan

Helaas geen van de genoemde suggesties werkt. (draai 10.4.11 en iTunes 8 op een iBook g4)

Bijdrager
      overstapper

Hebben jullie ook de Airport software ge-update? Dat werkte bij mij. Succes.

Bijdrager
      Jurriaan

Updaten? Nee nog niet aan gedacht. Nooit geweten dat er een versie 6.3 beschikbaar is. kennelijk neemt software update die dus niet automatisch mee.
      De update draait nu en het werkt! (handig een update)

Bijdrager
      J-P-H

Ik draai alle nieuwste software-versies maar bereik alleen succes met firewall helemaal plat.
      Vermoed dus dat er ergens anders nog wat dwars zit.

Blijft overigens waardeloos

Bijdrager
      J-P-H

Eindelijk weer blij. Met dank aan iTunes 8.01.

Bijdrager
      Jurriaan

op onze iBook doet ie het wel en nu met de iMac alleen als de firewall helemaal uit staat.
      iTunes 8.0.1 heeft helaas niet geholpen.

Welke poort van de firewall moet oppen staan? want dan zou het probleem ook opgelost zijn.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.