20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    FilX

AirTunes met iPad

Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar misschien mis ik iets:

Bestaat er een iPad app die het geluid kan streamen naar m’n Airport Express ? Ik luister vaak naar de Luisterpaal van 3voor12 (geweldige app by the way), en het zou tof zijn als ik het geluid kan streamen van m’n iPad naar m’n Airport Express zodat ik het over m’n steroeset te horen krijg of gaat dat echt alleen maar met een kabeltje…

Bijdrager
    stavos

Waarom niet via je Mac online luisteren en naar je Airport Express streamen?
    3FM luisterpaal

Kan je met je iPad weer andere dingen doen, aangezien multi-tasken (officieel) nog niet ondersteunt wordt.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Nee kan volgens mij niet. Ik wacht hier al sinds de eerste iPod Touch op.

@ stavos: misschien heeft hij een iMac? Dat maakt het op schoot nemen moeilijk.:)

Bijdrager
    FilX
    stavos op 13 augustus 2010

Waarom niet via je Mac online luisteren en naar je Airport Express streamen?
    3FM luisterpaal
    Kan je met je iPad weer andere dingen doen, aangezien multi-tasken (officieel) nog niet ondersteunt wordt.

Ja dat kan ook. Had echter meer voor ogen dat de iPad dan naast m’n iMac staat met die app aan terwijl ik aan het werk ben op m’n iMac. De app is echt veel mooier dan de site…

@scrooge McDuck:
    Heb inderdaad een iMac, dus dat ook ja…

Gaat dus niet werken, jammer. Ook gek eigenlijk dat het niet kan, het is in principe niets meer dan data over een netwerk. Waarom wordt die mogelijkheid niet standaard geboden?

Bijdrager
    stavos

McEend: Je hoeft je computer toch niet op schoot te nemen om het signaal te kunnen streamen? Lees mijn post nog eens..:wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Nou vooruit, laat ik je niet helemaal met lege handen naar huis sturen:
    http://www.ipadplanet.nl/8847/amazilla-iwing-review-muziek-draadloos-van-ipad-naar-speakers/

Bijdrager
    FilX
    KarelWillem op 13 augustus 2010

Nou vooruit, laat ik je niet helemaal met lege handen naar huis sturen:
    http://www.ipadplanet.nl/8847/amazilla-iwing-review-muziek-draadloos-van-ipad-naar-speakers/

80 euro en een slechte recentie… Dank voor het meedenken, maar deze sla ik over. Koop morgen voor een paar euro wel een kabeltje, standaardje om de iPad op te zetten heb ik al, dus dan plug ik ‘em er zo wel in. En dan maar wachten tot een bright light (misschien Apple zelf wel, al betwijfel ik dat ten zeerste) het mogelijk maakt te streamen naar m’n airport express. Hoe langer ik er over nadenk, hoe vreemder ik het vind dat het niet kan… Dacht misschien de meegeleverde iPod app… helaas…

Bijdrager
    KarelWillem

Hang een simpel bluetooth-headset-adaptertje aan je stereo.
    Pair je iPad hiermee en afspelen maar.

Ik heb een adapter van 8,50, die prima werkt.
    Zolang je binnen de 10 meter blijft is het een prima systeem wat vrijwel niets kost.

Bijdrager
    joostovermars

Ik heb een Bluetooth music receiver van Belkin gekocht, incl adaptertje, zodat hij aangesloten kan blijven. Werkt goed, geluidskwaliteit is acceptabel, maar het bereik is beperkt hoor! De apparaten moeten elkaar echt kunnen zien. Je hand tussen je telefoon en de ontvanger laat het signaal al wegvallen. Het Bluetooth signaal van m’n iPad lijkt ietsje sterker dan dat van de iPhone. Nog iets vreemds: bij de iPod app op de iPhone kun je het volume instellen. En kiezen of je de audio via Bluetooth of via de interne speakers wilt horen. Op de iPad gaat dat niet. (overigens wel bij de video en youtube app!) Misschien is dit een IOS4 ding…

Al met al wel sjiek om lekker vanaf de bank je muziek te kunnen kiezen! Waarom staan al die CDs eigenlijk nog in de kamer?

Bijdrager
    DutchMac

Ook ik ben op zoek naar een oplossing a la airfoil bv. De oplossing van KarelW brengt die iPad toch al weer dichterbij:lol: Ik wil namelijk, hangend in de bank, Spotify gaan streamen naar mijn stereo vanaf een iPad.

Bijdrager
    KarelWillem
    joostovermars op 14 augustus 2010

…maar het bereik is beperkt hoor! De apparaten moeten elkaar echt kunnen zien. Je hand tussen je telefoon en de ontvanger laat het signaal al wegvallen.
    …En kiezen of je de audio via Bluetooth of via de interne speakers wilt horen. Op de iPad gaat dat niet…

– Dat is niet goed. Ik kan op het balkon gaan staan en dan speelt binnen de muziek gewoon door.
    – Ja hoor, dat kan wel (iOS 3.2.2).* Zie de afbeelding.

* Wellicht houdt Belkin zich niet helemaal aan het standaard Bluetooth protocol.

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    KarelWillem

“Not yet. But I want to do this too. Just a matter of getting to it.”

Dat zou fijn zijn.

Bijdrager
    FilX
    KarelWillem op 14 augustus 2010

Hang een simpel bluetooth-headset-adaptertje aan je stereo.
    Pair je iPad hiermee en afspelen maar.
    Ik heb een adapter van 8,50, die prima werkt.
    Zolang je binnen de 10 meter blijft is het een prima systeem wat vrijwel niets kost.

Kijk, dat is een idee… En dan maakt het niet uit welke app je gebruikt, met andere woorden, dan streamt hij al het geluid wat uit je iPad komt? Hoe is de geluidskwaliteit? Stereo?

Als Grooveshark nou nog een iPad app uitbrengt ben ik helemaal klaar…

Bijdrager
    KarelWillem

Het is niet helemaal te zeggen welke wel en welke niet.
    Veel programma’s sturen hun geluid in ieder geval via de bluetooth door.

Eigenlijk de meeste als ik het nu zo test.
    Een enkele blijft het geluid naar de iPad-speaker sturen.

Bijdrager
    FilX

Nee. Gelukkig niet. Dat zou niet zo handig zijn.
    Dan hoor je opeens je mail binnenkomen over de installatie e.d.
    Maar in ieder geval
    – iPod
    – Video\’s
    – Youtube

Jammer, dan doet het niet wat ik er mee wil, naar de luisterpaal luisteren…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik had mijn bericht inmiddels compleet aangepast. Dus je citaat klopt niet.

Werkt Luisterpaal dan ├╝berhaupt op de iPad?
    Ik zie instellingen voor Windows Media of Realplayer. Dat draait niet op een iPad toch?

Bijdrager
    FilX

Ik had mijn bericht inmiddels compleet aangepast. Dus je citaat klopt niet.
    Werkt Luisterpaal dan ├╝berhaupt op de iPad?
    Ik zie instellingen voor Windows Media of Realplayer. Dat draait niet op een iPad toch?

Er is een iPad app voor de luisterpaal, dus ja, de luisterpaal werkt geweldig op de iPad (ook een app voor de iPhone trouwens die ik in de auto vaak gebruikte middels een kabel). Het geluid uit de iPad is alleen… nou ja… verschrikkelijk en het zou tof zijn om het te streamen naar een stereoset.

Heb hier nog ergens een kabel liggen. Als de kids zo slapen ga ik die maar eens zoeken denk ik…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb het gedownload (goeie tip trouwens!!).

Luisterpaal streamt ook over bluetooth.

Bijdrager
    FilX

Ik heb het gedownload (goeie tip trouwens!!).
    Luisterpaal streamt ook over bluetooth.

Mooi, ga ik dat misschien ook eens proberen met Bluetooth…

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.