6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Art-art

AirTunes iMac combineren met Remote op iPod touch [opgelost]

Hallo,

Al geruime tijd gebruik ik Remote op mijn iPod touch om iTunes op de iMac te bedienen. Sinds twee weken heb ik een Airport Express toegevoegd aan mijn Applecollectie. Ik heb ‘m aangesloten en was helemaal gelukkig….

Totdat ik op de iPod touch Remote weer wilde gaan gebruiken. Dat lukt dus niet. Het lijkt er op dat Airtunes Remote in de weg zit op iTunes. Zodra ik de Airport Express uit zet kan ik met Remote iTunes bedienen en als ik daarna de Airport Express weer aanzet geeft Remote het op. Hij kan de bibliotheek op m’n iMac niet meer vinden.

Ik heb in huis 3 WiFi accesspoints (ADSL-modem/router, TimeCapsule, Linksys accespoint) en heb bijna alle combinaties geprobeerd (Airport Express en touch op één accesspoint of juist niet. Het lijkt niets uit te maken. Individueel werken ze op alle accesspoints maar samen delft Remote het onderspit.
    Wie heeft nog een suggestie om dit op te lossen?

Bijdrager
    Napsju

Zorg dat de Express in het zelfde subnet hangt als je iMac en zet ‘m op bridge modus.

Bijdrager
    mtooster

waar en hoe gebruik je nu de Express dan? is deze draadloos of bedraad aan je netwerk aangesloten?

Ik heb het regelmatig gebruikt, Express draadloos op netwerk, via iPhone itunes bedienen en af laten spelen op Express… moet zonder problemen werken.

Maken je accesspoints deel uit van hetzelfde bedrade netwerk, en staan deze op brugmodus? zodat de ip-adressen in dezelfde regionen liggen. (ik neem aan dat je modem als nat-router dient?

Verzorgen die drie accespoints allemaal verschillende draadloze netwerken, of verzorgen ze gezamelijk één draadloos netwerk?

Je ziet het, nogal wat vragen. Maar er kan natuurlijk een hoop misgaan bij een netwerk met drie(!!!) accespoints.

Bijdrager
    Art-art
    ”Napsju”

Zorg dat de Express in het zelfde subnet hangt als je iMac en zet ‘m op bridge modus.

Heb net zitten klooien met de netwerkinstellingen en kon de Time Capsule alleen door ‘m opnieuw in te stellen in brugmodus zetten.
    Kreeg daarna de Airport Express ingesteld (met WDS) en aan de Airport gekoppeld
    Nu doet AirTunes het steeds 2 seconden na het inschakelen en vervolgens valt ‘ie weer weg. In het Airport configuratieprogramma geven de TC en AE aan goed te werken.
    Ik denk dat ik inmiddels toe ben aan een totale vernieuwing van de instellingen.

De hardware is als in mijn footer aangegeven (De vrouw en dochters hoeven niet aangesloten te worden 8) evenals de WD My Book Studio) met daarbij:
    – een Thomson SpeedTouch 780 ADSL modem (zwarte Experiabox)
    – een Linksys WAP 54 G accesspoint (staat op zolder om een goede dekking in mijn hele huis te garanderen)
    – Een laptop met Windows voor mijn werk

Het ADSL modem fungeert ook als DHCP server en is bedraad aangesloten op:
    – De Time Capsule
    – De iMac
    – Het Linksys accesspoint

Waaruit volgt dat de volgende apparaten draadloos aangesloten moeten worden:
    – MacBook
    – Airport Express
    – iPod touch
    – Windows laptop

Wie heeft er een suggestie?

Moderator
    Poezenbeest

Ik heb een APE die is aangesloten op mijn router (ik vertrouw de instellingen van mijn router niet) en die werkt als host voor het draadloos netwerk en voor AirTunes op de stereo in de woonkamer. Hetzelfde als een van jouw routers dus… Een tweede APE staat in de badkamer aangesloten op een boxsetje (want ik wil wel met iets kunnen meebleren onder de douche).

De eerste staat natuurlijk op ‘maak draadloos netwerk aan’, de tweede staat op ‘verbind met draadloos netwerk’ en zo werkt het prima. Ik heb wel het wachtwoord en het netwerk ingevoerd, maar voor de rest geen problemen. Aangesloten via wifi zijn mijn iPhone, een iBook G3, een iMac, een MacBook Air en zo af en toe een gast-PC, -Mac of -iPhone. Via Remote klik ik op het album, klik dan onderin op ‘Luidspreker’ en kan vervolgens kiezen voor de computer, de woonkamer of de badkamer. Wel kan ik maar met één van de computers tegelijk gebruik maken van AirTunes.

Als ik zo zie wat jij allemaal hebt hangen, dan zou ik er voor kiezen om één van de routers als host in te stellen. Wat je wellicht bedraad wilt hebben, zijn de iMac en wellicht de TimeMiachine. De Linksys boven, moet je zo instellen dat die het bereik van je netwerk uitbreidt, je kan kiezen voor bedraad of niet. Voor de rest stel je alle apparaten in op het netwerk, de APE kan je instellen om verbinding te maken met het netwerk, dus niet in een modus die het netwerk uitbreidt.

Bijdrager
    Art-art

Update:
    Ik heb het Linksys accesspoint en de WiFi van het ADSL modem uitgeschakeld. Nu dus nog maar één accesspoint en dat is de Time Capsule. Het werkt nu goed (ook AirTunes en Remote).

Wat me alleen verrast is dat de APE meldt aan ‘ MijnAppleNetwerk’ te hangen (de naam die ik het netwerk dat ik met de TC heb gemaakt heb gegeven). Echter als ik de Airport op mijn iMac uitschakel valt de AirTunes verbinding met de APE weg.
    In het Airport configuratieprogramma is de APE echter nog gewoon zichtbaar (ook met “Option R” te refreshen)
    De iMac hangt dan nog wel bedraad aan het netwerk (en refreshed ook netjes internetpagina’s).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.