9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Airtunes gaat niet door het plafond

Ik heb een internetaansluiting op het gelijkvloers.
    Ik heb op mijn telenetmodem een airtunes basistation aangesloten en gericht naar de eerste verdieping naar de plaats waar mijn G5 met airport staat en ik krijg geen signaal.
    De zoldering is van hout. Wat kan eraan gedaan worden om een signaal te krijgen?
    TIA

Bijdrager
    chm

Een gat in je zoldering maken?:D

Heb je al eens getest of het werkt als ze in dezelfde ruimte staan? 8)

Bijdrager
    ajschol

Als je op je airporticoon klikt kan je bij “internetverbinding” kijken wat de signaalsterkte is. Ik zou met deze meter op je beeldscherm gewoon es door je huis lopen om te kijken waar je wel/niet verbinding hebt, en hoe snel je signaal minder wordt.

nog 1 idee: plaats je airport express ‘ns dicht bij het plafond…

suc6

Bijdrager
    iFredo
    ”ajschol”

Als je op je airporticoon klikt kan je bij “internetverbinding” kijken wat de signaalsterkte is. Ik zou met deze meter op je beeldscherm gewoon es door je huis lopen om te kijken waar je wel/niet verbinding hebt, en hoe snel je signaal minder wordt.

Beetje lastig rondlopen met zo’n G5 lijkt me? :? :wink:

Bijdrager
    buurman

Zit de g5 airport antenne diep genoeg in het kaartje geprikt? Ik heb hetzelfde probleem met m’n ibook gehad, de kabel zat toen niet diep genoeg. Je mag het ronde gedeelte van het stekkertje niet meer zien, zelfs niet een fractie van een millimeter. Je moet véél meer kracht gebruiken dan je zou verwachten voor zo’n klein stekkertje.

(En je moet niet vergeten om de los meegeleverde antenne achterop de g5 te prikken, anders gebeurt er ook niet veel)

Bijdrager
    Rutger1981
    ”freerksmit”
    ”ajschol”

Beetje lastig rondlopen met zo’n G5 lijkt me? :? :wink:

haha maar de mensen van tegenwordig hebben de excercise wel nodig hoor . Vind het wel een mooie manier van work-out.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”buurman”

Zit de g5 airport antenne diep genoeg in het kaartje geprikt? Ik heb hetzelfde probleem met m’n ibook gehad, de kabel zat toen niet diep genoeg. Je mag het ronde gedeelte van het stekkertje niet meer zien, zelfs niet een fractie van een millimeter. Je moet véél meer kracht gebruiken dan je zou verwachten voor zo’n klein stekkertje.

(En je moet niet vergeten om de los meegeleverde antenne achterop de g5 te prikken, anders gebeurt er ook niet veel)

De G5 werkte draadloos zonder antenne in mijn kamer beneden, maar natuurlijk moest ik op de eerste verdieping mijn antenne wel installeren, en dat was ik vergeten.
    Wat een blunder.
    Alvast bedankt voor de hulp.
    :apple:

Bijdrager
    junkiesxl

Maar heeft de Express nu eigenlijk hetzelfde bereik als het base station of niet ? Zo ja wat is dan nog de meerwaarde van het base station ?

Bijdrager
    ollebolle
    ”junkiesxl”

Maar heeft de Express nu eigenlijk hetzelfde bereik als het base station of niet ? Zo ja wat is dan nog de meerwaarde van het base station ?

de LAN-poort, en modemverbinding en het aantal clients

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.