10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    jgiessen

Airtunes en draadloze muis.

Hallo,

Sinds gister heb ik een Airport Express en ik moet zeggen dat het een geweldig stukje speelgoed is! Het enige wat ik vandaag opmerkte is een vertraging van mijn draadloze muis tijdens het streamen van muziek.
    Wanneer ik iTunes start en op play druk om de stream te beginnen vliegt mijn draadloze Logitech muis bij beweging ervan over het beeldscherm met een abnormale hapering. Het lijkt hier alsof mijn Macbook 2 ghz + 2 gb ram enorm traag wordt. Echter bij gebruik van de touchpad is er geen enkel probleem. Nu vraag ik mij af of dit misschien te maken heeft met bepaalde frequenties van de 2 apparaten (airport en muis). Ik meen nameljk ergens gelezen te hebben dat airport op een 2,4 ghz fequentie zit, de frequentie waarvan mijn muis ook gebruik maakt.

Wie weet de oorzaak en heeft een oplossing?

Bijdrager
    edward00

Wat voor muis heb je? Ik heb zelf ook een Airport Express en een draadloze Mighty Mouse onder elkaar staan.. nergens last van.

Bijdrager
    jgiessen

een Logitech G7. Die werkt op 2,4 ghz. Mighty ouse werkt op bluetooth , niet?

Bijdrager
    N-Freak

Je geeft zelf je probleem al een beetje aan. Probeer voor beide eens andere kanalen; 6 en 11 bijvoorbeeld.

Bijdrager
    jgiessen

De vraag is alleen, hoe moet ik dit doen? De logitech muis heeft standaard een 2,4 ghz frequentie en de airport fungeert als client in mijn bestaande netwerk. Als ik bijvoorbeelde het hulpprogramma van airport opstart krijg ik nergens functies als, frequentie veranderen

Bijdrager
    Nikita

Het klinkt alsof de muis en de AE elkaar in de weg zitten, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel had bedacht 8)

Je zou kunnen proberen het kanaal van de AE te veranderen. Zo:
    Airport Hulpprogramma –> De AE selecteren –> Tab ‘Airport’, onderaan het kanaal veranderen.

Hoe je het kanaal van de muis zou kunnen veranderen, weet ik niet…

Bijdrager
    jgiessen

dat dacht ik dus ook. Wat nu het geval is, is dat de AE nu cleitn is en geen router. Ik gebruik een experiabox als router en zou graag de AE als client houden, dan is er alleen geen mogelijkheid het kanaal te veranderen. Wat ik me ook afvraag is of als ik het kanaal veranderen ik daarmee de frequentie verandern van de AE

EDIT: Ik kan eruit opmaken dat Airport express zijn kanaal automatisch kiest als hij functioneerd als client? Als ik nu op mijn router het kanaal weizig, zal airport dit kanaal dan automatisch overnemen

Bijdrager
    jgiessen

Inmiddels heb ik een aantal dingen geprobeert te veranderen, maar heb ik de situatie ongewijzigd gelaten. Tot mijn grote verbazing heb ik nu nergens last meer van, terwijl mijn airprt nog steeds client is en niet van kanaal is veranderd.

Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is geweest?

Bijdrager
    N-Freak

Het kan ook komen door andere elementen om en in je huis. Netwerken van de buren bijvoorbeeld.

Het blijft een radiosignaal, wat dus ook kan botsen met andere radiosignalen (ja ook die je op de radio te horen krijgt, hoewel dat niet veel gebeurd kan het wel). Ik zou toch nog even kijken of je van kanaal kan wisselen met je muis of airport.

Bijdrager
    jgiessen

Ik ga dit nog even verder uitzoeken en bekijken welk kanaal ik het best kan gebruik icm met de muis en de airport.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.