17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Mikkie

Airtunes

Hallo Allemaal,

Ben sinds zaterdag in het bezit van een Airport Express, werkt allemaal super, maar vind het geluid wat uit de boxen komt van de stereo wel een beetje zacht. Kan ik het volume alleen regelen met de volume-knoppen op ibook ??

Groetjes,
    Mariska

Bijdrager
    KAAP

Probeer het eens?
    In elk geval kun je in iTunes zoeken naar de mogelijkheid om je eigen voorkeuren in te stellen.
    Succes!

Bijdrager
    mtersteege

Je kan het geluid niet regelen via je iBook. Dit kan alleen op de speakers zelf of via een versterker waar de speakers aan vast zitten.

Ik was ook opzoek naar die optie, maar die is er dus niet.

Michiel

Bijdrager
    Mikkie

Het geluid regelen via mijn versterker gaat niet, als ik versterker aan zet, wordt het onzuiver en klinkt “ver weg”. Als ik aan de volume knop draai gebreurt er niks. En aan mijn speakers/boxen zit geen optie voor volume. Dus denk dat ik het maar moet houden bij de volume optie in itunes, maar dat is niet echt hard ;-))

Bijdrager
    Hansvanbeej

In itunes voorkeuren zit onder audio wel de optie wijzig volume in itunes… Die kan je aan of uit zetten. Help me even; je zet de versterker dus niet aan? Hoe luister je nu dan? Wat voor versterker c.q. boxen zijn het dan? Ik heb ook een express maar ik kan het huis laten schudden op z’n grondvesten, Wel met een “normale” 5.1 home-cinema versterker van Yamaha

Bijdrager
    Mikkie

Ik snap er ook geen biet van, maar als ik mijn versterker aan zet is mijn geluid erg zacht. Ik heb mijn express aan een (wat ouder) sony stereo torentje langen, met daaraan “normale” boxen. Aan de achterkant was nog een rode en een witte tulpaansluiting over waar bij stond dat je daar speakers op aan kon sluiten, daar heb ik de rood wit op aangesloten en de jack in de express. Verder waren er geen rood wit aansluitingen over. Misschien zitten ze dan toch in de verkeerde ingang/uitgang. Hoe zou de ingang/uitgang moeten heten waar ik de rood wit op aan moet sluiten zodat ik het geluid kan regelen met de volume knop van stereo ?

Helaas kon ik de express niet mijn 5.1 home-cinema versterker van Yamaha vanwege onhandige plaats waar kabelinternet appartement binnenkomt.

Bijdrager
    Hansvanbeej

ok! Ik denk dat je aansluiting op de stereo een “line out” of een “rec out” is of zo. Dan gaat er wel iets mis als je dat als ingang gaat gebruiken:o
    Moet je je setje schakelen naar een aux bron o.i.d. om geluid te krijgen?
    Dat zou n.l. wel moeten als de aansluiting een “aux in” is. Dat zou gewoon moeten werken!

Als het niet lukt zou ik je Yamaha er even bij halen… Ja ik weet hoe zwaar dat is:D

Bijdrager
    Hansvanbeej

Dat “onhandige plaats” is bijna altijd zo he!?
    idem met adsl als je het aansluit volgens de voorschriften.
    mac in de meterkast:wink:

Bijdrager
    Mikkie

Ik heb even achter mijn stereootje gekeken en daar heb ik een line out, phone, cd en surround speaker aansluitingen. Het zijn allemaal rood-wit aansluitingen. De “line out” zit met rood-wit en rood-wit verbonden met “cd”. Dan heb ik dus nog phone en surround speaker over. Al ik de Express verbind met “phone” hoor je niks ook niet als ik de stereo aan zet. Als ik ‘m verbind met de “surround speaker” aansluiting dan is er geluid maar kan niet harder dan wat je in itunes aan kan geven. Als ik mijn stereo aan zet dan is het geluid veel zachter.

Ik denk dat het bij dit oude stereootje setje gewoon niet kan, want er zit dus geen “aux” aansluiting op. Maar bedankt voor de tips.

Tja aansluiten op mijn Yamaha zou ik wel willen maar dat gaat niet echt lukken…. ze zouden nog een draadloos dingetje moeten uitvinden wat je in je stereo plugt en wat dan cotact maakt met de Express :)

Bijdrager
    Hansvanbeej

Jij bent wel grappig! Dat draadloze dingetje wat je zoekt is een express (gewoon nog 1tje kopen):D
    Ik heb een powermac g5 (via “vast” ethernet op internet aangesloten) welke is uitgeust met een airportexteme kaart. De express ligt bij m’n stereo in de woonkamer in het stopcontact geprikt, met een optisch glasvezelkabeltje aan de Yamaha vast. In itunes kan ik dan de express “zien” en selecteren.

Je kan nog proberen de express op cd/line out aan te sluiten (als proef) dat zou toch echt moeten werken. Phono = pick up(je-weet-wel-met-zo’n-naaldje) dat heeft een ander signaal “level”
    Als het werkt moet jeje ibook maar als cd-speler gebruiken…

Bijdrager
    Mikkie

En jij bent slim !! :) Het werkt !! Ik heb ‘m aangesloten op de cd in line, gaat nu veel harder !!

Thanks voor de hulp !!

Groetjes,
    Mariska

Bijdrager
    Hansvanbeej

8) Veel plezier!

Bijdrager
    mulderd

Weet iemand of het optische kabeltje voor de Airport Express een standaard kabeltje is ? Ik wil niet de hele kabelset kopen, maar alleen een optische aansluiting op de versterker aansluiten. Ik weet niet of de glaskabel standaard is.

Bijdrager
    GuusII

@ Mulderd

Naar mijn weten is het een Standaard TOSLINK kabel, zoals dat heet. Nou, helemaal standaard is ‘ie niet, want hij moet van MINI (je Airport Brick) naar normaal (je versterker).
    Maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

Die Monster Airport Connectivity Kit raad ik je wel aan trouwens… mooi voor oog en oor!

Kijk anders even op monster.com welke maat er in die set wordt geleverd, alvorens je op je fiets stapt richting de Albert Cuyp!

Groet,
    Guus

Bijdrager
    mulderd

Dank voor je reactie.
    Ik heb het inmiddels helemaal uitgezocht. Het is van TOS naar mini audio 3,5. En die zijn voor 2 euro te koop. Scheelt nogal…
    Je hebt wel gelijk wat het design betreft, wat Apple maakt is een stuk duurder, maar wel veeeel mooier.

Ik heb voor 20 euro 7 kabeltjes besteld, zodat ik de rest van mijn apparaten ook kan aansluiten.

Bijdrager
    GuusII

ZEVEN kabels?! ALLEMAAL optisch?
    dan moet jij wel een gruwelijke versterker hebben staan!! met een hoop ins en outs!!

Bijdrager
    mulderd

Marantz 7.1 Surround versterker, model SR7400.
    Helemaal top. Kan er genoeg op aansluiten inderdaad. Ik geloof 4 optische ingangen in en 1 uit.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.