6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ermo

Airprint wel vanaf macbook niet vanaf iPhone?

net de nieuwe airport express aangesloten.
    printer eraan en deze wordt automatisch in mountain lion gevonden en ik kan dus ook prineten, ideaal!

echter nu had ik gedacht ook vanaf de iphone / ipad te kunnen printen maar er worden geen airprint compatible printers gevonden.

kan dat niet?
    of moet ik nog ergens iets instellen?

bvd

Bijdrager
    wynand

Kijk op http://support.apple.com/kb/ht4356 voor geschikte AirPrint printers. Je printer moet mamelijk geschikt zijn voor AirPrint. Er zijn ook mogelijkheden om via je Mac te printen maar dan moet de Mac wel aanstaan natuurlijk. Je printer aansluiten op een airport apparaat is dus niet een garantie dat AirPrint werkt. Je moet echt een AirPrint printer hebben.

Bijdrager
    Dennissimeau

Airprint is vooral iets van de iDevices, de Mac kan gewoon draadloos printen.

Bijdrager
    ermo

jammer, had gehoopt dat het via airport apparatuur mogelijk zou zijn geweest.
    bedankt voor je reactie.

het is maar een simpele samsung kleurenlasertje van 150 euro;-)

Bijdrager
    Yggdrasil

Hé, je hebt helemaal geen Airprinter nodig.

Ik heb dit tooltje gedownload. Daarmee kan ik gewoon printen met mijn iPhone/iPod touch.

De enige vereiste is dat de printer via USB is aangesloten aan een Mac die actief is. Aangezien mijn iMac zelden uitgaat, kan ik – als ik verbonden ben met Wi-Fi natuurlijk – gewoon airprinten. Op die manier is mijn oude HP Airprint compatibel.

Bijdrager
    Melbuuln

Printen naar mijn Epson (draadloos) gaat via de AirPrintActivator ook zonder problemen.
    Merk wel dat het iets langer duurt dan als ik via mijn Samsung (USB) wel printen.

De Epson gebruik ik vooral als draadloze scanner voor mijn Mac’s.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.