4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Joost23

AirPrint vraag

Hallo,

Met de zoekfunctie kom ik er niet uit (dit schiet ineens niet naar de gevonden discussie, maar zoekt op een nieuw onderwerp), vandaar een nieuw topic

Ik sta op het punt een nieuwe printer te kopen. Heb thuis een Mac, iPad en iPhone.
    En ben me dus aan het orienteren op airprint en om eerlijk te zijn: zie door de bomen het bos niet meer.

Wat is nou het verschil tussen printen op een printer die draadloos in mijn netwerk zit en airprint? De HP e-printer lijkt me ook wel een optie, omdat je printer dan een mailadres heeft. Dan kan je toch ook vanaf je iPad printen? Of zie ik dit verkeerd…

Bijdrager
    W0uTeRr

Klopt, met een HP e-printer kun je straks (vanaf iOS 4.2) ook vanaf je iPad (en iPhone) printen.

Voor meer informatie over AirPrint, kun je dit artikel eens doorlezen.

Geblokkeerd
    Anoniem

AirPrint heeft niets te maken met email. Maar je lijkt wel gelijk te hebben: je iPad kan emailen en die HP printer accepteert bestanden via mail. Nu alleen nog de pest dat niet elke app op iOS het toestaat om te mailen:)

Het verschil tussen een normale netwerkprinter en een AirPrint printer is de manier waarop de printer zichzelf adverteert in het netwerk en de diensten die hij aanbiedt. De samenwerking tussen een AirPrint printer en de AirPrint client ligt’m vooral in het feit dat ze samen tot een oplossing komen voor het printen van willekeurig welk bestand dan ook.

Normaal gesproken zal een computer elk willekeurig bestand omzetten naar een standaard format, wat daarna via de print drivers wordt vertaald naar de taal die de printer spreekt. Bij AirPrint lijkt het er op dat de conversie naar het standard format gebeurt op het iOS device, waarbij de vertaling naar printer taal gebeurt binnen de printer zelf.

EDIT:
    g/ePrint/s//AirPrint/g:)

Bijdrager
    bennie

Hallo,

Mag ik op dit onderwerp inhaken?

Ik heb zojuist ook gekeken naar een printer van Hp met netwerkmogelijkheden. De Photosmart premium e-all-in-One kan scannen, printen en kopiƫren. Nu vraag ik mij af of ik nu naar alle apparaten kan scannen. In diverse winkels waren ze er niet zeker van en als er al iemand was die zei dat het kon, kwam het niet overtuigend over.

Wellicht kunnen jullie hier antwoord op geven?

Alvast bedankt!
    Groet,
    Ben

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.