15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    bennie

AirPrint ook AirScan?

Hallo,

Ik heb zojuist ook gekeken naar een printer van Hp met netwerkmogelijkheden. De Photosmart premium e-all-in-One kan scannen, printen en kopiëren. Het is mooi dat er via alle apparaten geprint kan worden. Maar nu vraag ik mij af of ik nu naar alle apparaten kan scannen. In diverse winkels waren ze er niet zeker van en als er al iemand was die zei dat het kon, kwam het niet overtuigend over.
    Wellicht kunnen jullie hier antwoord op geven?

Alvast bedankt!
    Groet,
    Ben

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik denk niet dat je kan scannen. Hoe wou je scannen dan eigenlijk? Door een papiertje voor de camera van je iPhone te houden? Misschien dat dat ooit nog komt, maar op dit moment werkt dat zeker niet;)

Bijdrager
    bennie

Nee andersom ….papier op de glasplaat leggen, knop indrukken. En dan ontvangen op je mac of iphone…

Heel raar dat dat nog niet bestaat. Heb je een draadloze all in one, en het enige wat dan draadloos kan is printen. Voor scannen moet ik dan blijven pielen met usb-sticks of kabels.

Geblokkeerd
    Anoniem

Oh op die manier… ik zou in de App Store even zoeken op Scan, want via Airprint werkt ’t in ieder geval niet. Op zich is ’t best te begrijpen omdat elke printer z’n eigen variantje scansoftware heeft/kan hebben. Dat is met printen nu (gedeeltelijk) opgelost, maar voor scannen zal dat misschien nog even wat tijd kosten.

Even geGoogled trouwens::)
    http://www.iphoneclub.nl/79714/genius-scan-voor-iphone-altijd-een-kopieermachine-op-zak-review/

Ik denk dat je hier misschien verder mee komt?

Bijdrager
    bennie

Bedankt Joram,

Ik zal dus even moeten wachten voordat ik via mijn draadloze all in one bestanden naar mijn computer of telefoon kan sturen.

Apps waarmee je met de iphone een scan kan maken heb ik wel een beetje ervaring mee. Sommigen werken behoorlijk goed!

Groetjes en nogmaals bedankt!

Ben

Geblokkeerd
    Anoniem

Graag gedaan:)

Bijdrager
    FlamingRealm

Een scan draadloos naar je Mac sturen moet waarschijnlijk wel kunnen, hier kan het namelijk wel met de HP J6400. Ga daarvoor naar ‘System Preferences’, ‘Print & Fax’ en kies daar ‘Scan’. Daar kan op ‘Open scanner’ klikken en dan kan je scannen van een draadloze printer.

Bijdrager
    prullenbak

draadloos printen én scannen naar je mac kan wel. Logisch, want dat is waarvoor je een draadloze all-in-one koopt.

Vanuit iOS kun je echter vooralsnog alleen printen.

Bijdrager
    Nickalicious

Mijn Epson kan het wel, maar niet naar m’n iPhone.

Bijdrager
    bennie

oke bedankt mensen.

Het zou dus wel moeten kunnen. Ik overweeg dus de photosmart premium e-all in one te kopen. Ik heb inmiddels Hp gebeld om te vragen of het met dat apparaat ook mogelijk is. Dat zouden ze uitzoeken. Ik krijg als het goed is een email van Hp.

Groetjes en bedankt!

Ben

Bijdrager
    Rolf

Mijn ervaring is – met Wifi, Macs and Wifi-HP’s – dat printen uiteraard makkelijk wifi kan, maar scannen niet. maar misschien heb ik weer de verkeerde spullen…;-)

Bijdrager
    Its Showtime

Kleine tip voor mensen die een Wifi/Netwerk all-in-one hebben. Open het programma fotolader, wat zich in de utilities folder van je Mac bevindt. Bij een hoop Wifi/Netwerk all-in-one’s kan je hier draadloos mee scannen.

Bijdrager
    BasiX

Met de speciale HP app kan je gewoon probleemloos scannen naar iPhone of iPad, mits je een wi-fi printer hebt van HP. Dus het kan heel gemakkelijk. Er is alleen een gratis app voor nodig.

Bijdrager
    mtooster

Vaak kun je met dergelijke scanners (met netwerk-functie) naar een e-mail adres verzenden.
    Zo scan ik altijd, en krijg ik het ook keurig binnen waar ik mijn mail ook open….

Bijdrager
    Thoomas

Wat sinds Snow Leopard kan:

Voorvertoning > Archief > Importeer van scanner… > Inclusief apparaten van netwerk
    Nadat je die optie geselecteerd hebt, even 30 sec. wachten, en dan:
    Archief > Importeer van scanner… > -hier hoort je draadloze printer dan tussen te staan-

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.