4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    jan367

AirPrint middels USB poort van de AirPort Express

Ik ben in het bezit van een Apple iMac model 20 inch – 2,46 GHz (bouwjaar 2007) systeem 10.10.2 en een Apple iPad model MC706NF/A – systeem 8.2. Mijn printer is van het merk Epson model Stylus DX 8450. Tevens een AirPort Express die verbonden is middels een Ethernetkabel met de iMac en via WiFi met de iPad
    Deze printer, die nog voortreffelijk werkt, is echter niet van het type AirPrinter.
    Ik dacht: Ik sluit deze printer dus middels een USB kabel, niet zoals tot nu toe gebruikelijk rechtstreeks op de iMac, maar deze keer als proefopstelling op de USB poort van mijn Apple AirPort Express.
    Het printen vanuit de iMac gaat prima op deze manier, maar mijn iPad ziet deze opstelling helaas in het geheel niet.
    Kan ik hier nog iets aan doen/wijzigen, of is deze optie überhaupt niet mogelijk? M.a.w. er zit niets anders op dan wachten tot de huidige printer het begeeft en pas dan een printer aan te schaffen die wel AirPrint ondersteunt.

Bijdrager
    PowerMacje

AirPrint werkt alleen als de printer daar geschikt voor is. Het feit dat er een AirPort tussen zit maakt hier geen verschil.

Bijdrager
    bassbug

Je kan via je Mac printen met Printopia:
    https://www.decisivetactics.com/products/printopia/

Vroeger had je een prg genaamd ‘Fingerprint’. Werkt ook goed.
    Maar is een soort abo programma geworden.

Nadeel:
    je Mac moet wel aanstaan op het moment dat je wilt printen met je iOS device.
    Maar ik heb het een jaartje gebruikt en dat ging prima.

Maar nu printers gekocht die standaard Airprint heeft.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  bassbug.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  bassbug.

Bijdrager
    Martin67

Jan367

Ik heb ook een oude USB printer aangesloten op mijn Airport express
    Ik heb deze link gebruikt om dat te doen met Bonjour

https://support.apple.com/nl-nl/TS1253

Hier een schermafbeelding hoe hij is ingesteld

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.