6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    JohnHenry

Airport Extreme Portforwarden

Hey OMTers!

Ik wil graag mn port forwarden, zodat ik sneller kan uploaden.
    Hoe pak ik dit aan, er ligt in huis n router, die zit aan een airport extreme en hiermee maakt mijn macbook verbinding.

Nu heb ik achterhaald hoe ik moet portforwarden op mn router.
    Zie deze link: http://www.pcwintech.com/port-forwarding-thomson-tg712-thomson-firmware

Er wordt hier gezecht dat het bij deze router per device moet, dan krijg ik dus in een van de stappen de mogelijkheid te kiezen voor welk device de port open moet.

Moet ik hier dan airport kiezen of niet ?
    Heb de keuze tussen airport, iphone, ipad en n paar vage letters. Macbook zie ik er dus niet bijstaan, wel n serie nummers en letters.
    Heb hem nu dus op airpot staan, maar ben nog niet connectable…

Moet ik de Airportextreme zelf ook portforwarden ? Hier vindt ik namelijk ook guides over…
    heb ik dan een static IP nodig ? hoe weet ik of ik die heb ?

Graag hoor ik of iemand me kan helpen, elke hulp wordt gewaardeerd!

Moderator
    unSOUND

Sinds wanneer zorgt port forwarding voor snellere uploads ?

Bijdrager
    JohnHenry
    unSOUND op 01 november 2011

Sinds wanneer zorgt port forwarding voor snellere uploads ?

Niet dat je een snellere upload snelheid krijgt natuurlijk, maar het zorgt er naar mijn weten voor dat je makkelijker connecties kunt maken. Waardoor je makkelijker langer met maximale snelheid kunt uploaden.

Ik zit op een private torrentsite met ratio’s en moet wat aan mn ratio doen vandaar;)

Moderator
    Poezenbeest
    JohnHenry op 31 oktober 2011

Er wordt hier gezecht dat

EEEEEKS!!!!!!

Heb de keuze tussen airport, iphone, ipad en n paar vage letters. Macbook zie ik er dus niet bijstaan, wel n serie nummers en letters.

Het zijn niet toevallig zes groepen van twee cijfers of letters in de vorm xx:xx:xx:xx:xx:xx? Dat is je MAC-adres… Een MAC-adres is een hardware-identificatie van een netwerk-apparaat en is redelijk uniek voor elk netwerkapparaat. Verwar MAC niet met Mac, ook PC’s hebben een MAC-adres.

Om te zien welk adres bij je computer hoort ga je naar Systeemvoorkeuren > Netwerk > Wi-Fi > Geavanceerd. Onderaan het venster zie je een Wi-Fi-adres staan, dit is het MAC-adres van de AirPortkaart in je computer en zo kan je op je router je computer herkennen.

Bijdrager
    JohnHenry

Oke ja, heb het nu veranderd in dat adres.
    Maar het port staat nog niet open….

Ik heb het op een site gechecked, er stond heel even dat het port open is, maar nu geeft die weer aan dat die dicht is….

Moet ik nog iets instellen bij de instellingen van mn AE ?

Bijdrager
    JohnHenry

Nvm, het lijkt erop dat ik n port nu open heb gezet, ik had een range ingevuld van 30000 tot 32000, maar alleen het port welke ik gebruik in uTorrent schijnt open te zijn, volgens een checker op internet.

Maar goed lijkt te werken, thanks!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.