4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    kwest

AirPortnetwerk uitbreiden met AirPort Express?

Ik heb een AirPortnetwerk van de eerste generatie (grijs AirPort-basisstation) dat ik wil uitbreiden met een AirPort Express-station. Kan dit? Op de site van Apple gelezen dat je 802.11b en 802.11g kaartjes samen kan bebruiken, maar niets gevonden over de basisstations. In onze nieuwe woning zal iedereen wat verder uit elkaar zitten, en heeft het eerste verdiep een betonnen vloer. Ik zou de AirPort Express gebruiken om te ‘overbruggen’, naar de eerste verdieping. Die overbrugging zou vooral nodig zijn voor mijn Ti PowerBook die niet zo’n goede ontvangst heeft.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dat kan niet.

Je kunt alleen een Airport Extreme of Airport Express netwerk ‘verlengen’ met een Airport Express.
    Met je grijze Airport Base-station gaat dit niet lukken helaas.

Volgens Apple:
    AirPort Extreme en AirPort Express kunnen alleen het bereik van een AirPort Extreme- of AirPort Express-netwerk uitbreiden.

Bijdrager
    fredmatrack

Als ik me niet vergis is dat wel mogelijk, op voorwaarde dat je de airport express maar op “b” zet en niet op “g” of “b & g”. Je verlaagt daarmee de maximale snelheid waardoor alle basestations een gelijke snelheid hebben. Het nadeel is dan wel dat je geen muziek meer kan streamen.

Bijdrager
    kwest

Dan zal ik maar op zoek gaan naar een ‘grijs’ basisstation. Alles upgraden naar AirPort Extreme (1 PowerBook en 2 G4’s) is me te duur. :evil:
    Ik stream nu muziek van m’n G4 naar m’n PowerBook die ik aansluit op de stereo.

BTW heeft er niemand een basistation te koop?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.