2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    ipanther

Airportkaart enige oplossing?

Mijn kotbazin zou volgend jaar een draadloos netwerk willen installeren, en ze zou voor een usb ontvanger zorgen voor elke student. Maar nu vrees ik dat die usb ontvangertjes niet gaan werken op Mac
    Want tot nu toe heb ik nog geen enkel zo’n usb ontvangertje gezien waarbij er mac software wordt geleverd, of is dat hot pluggable en zonder software?

Of is een Airport-kaartje mijn enige redding? En werkt dat dan feilloos met iedere andere wireless router, en is het niet moeilijker om te installeren? (Meestal zijn ze 802.11b)

(ik werk met een ibook- 2x USB)

Bijdrager
    M-Jay

@ipanther

Er zijn wel USB-Wifi kastjes voor de MAC, er staat een test in de MACFAN van vorige maand (uhhh…of die daar voor). Maar ik werk zelf ook met verschillende kaarten, in mijn G4 zit een Apple Airport kaart, dit is eigenlijk een kaart van Lucent en is ook te verkrijgen onder andere namen zoals Avaya, Orinoco, Buffalo…etc. De meeste kaarten die ik heb getest zijn allemaal compatibel met airport, ook de Linksys kaarten en E-tech. Ik heb ook de volgende Wifi routers met de MAC getest, Linksys BEFW11S4, Draytek Vigor 2200WE en de E-tech wireless 4 ports router. Ze werken allemaal perfect met de MAC.

Greetz,
    M-Jay

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.