4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    VincentBaas

AirPortExpress privé maar toch op netwerk

Sinds gisteren heb ik mijn nieuwe AirPort Express aangesloten op de netwerkkabel hier op mijn kamer. Deze staat via een router in verbinding met het internet en de rest van de computers hier in huis. Ik had de keuze tussen een nieuw WiFi-netwerk of uitbreiding van het reeds bestaande netwerk. Ik heb een nieuw netwerk aangemaakt, omdat ik de AE voornamelijk wil gebruiken voor AirTunes en printen via WiFi, iets waar mijn huisgenoten helemaal niets mee hoeven te kunnen.

Maar nu blijkt dat ik de andere computers in huis op deze manier niet kan benaderen, iets wat ik wel wil kunnen. Op zich logisch, maar niet helemaal de bedoeling. Dus mijn vraag: hoe zorg ik dat het WiFi-netwerk van de AE (met AirTunes en printer) privé blijft, terwijl ik toch andere netwerkshares kan benaderen? Dit alles op een recente MBP met Snow Leopard.

Bijdrager
    Pieterr

Heb je de AirPort Express in brugmodus gezet?
    http://manuals.info.apple.com/nl_NL/Apple_AirPort_Networks_Early2009_N.pdf

AirTunes blijft sowieso privé omdat je die moet machtigen in iTunes dmv het invoeren van een cijfercode.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Je hebt een eigen netwerk aangemaakt. De andere computers in jouw huis zitten dus niet in dat netwerk. Om deze computers automatisch te zien moet je op hetzelfde netwerk zitten. Maar dan kunnen ze dus ook jou en je printer zien.

Je kan airtunes nog wel beveiligen met een apart wachtwoord die je huisgenoten niet weten. Voor het printen weet ik zo niet hoe je dat kan afschermen.

Bijdrager
    VincentBaas

Brugmodus voldoet achteraf gezien toch prima, ik krijg de netwerkshares zo gewoon te zien. Bedankt voor de info!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.